• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

MTOW 737 - 505 SK

737-405

ScanFlyer Gold
Hei forumister :)

Jeg bare lurte på om det finnes forskjell hos de respektive 737 - 505 maskinene til SK i maks startvekt (MTOW), og om enkelte maskiner går igjen på ruter til feks Alicante/Nice når denne typen er satt opp ?

Er takknemlig for alle seriøse svar :)
 
MTOW for SKs 737-505 er:

LN-BRJ, KN-BRK, LN-BUC og LN-BUG. 53 070 kg.
LN-BUE, LN-BRH og LN-BRV: 58 059 kg.
 
MTOW for SKs 737-505 er:

LN-BRJ, KN-BRK, LN-BUC og LN-BUG. 53 070 kg.
LN-BUE, LN-BRH og LN-BRV: 58 059 kg.

Dette er nok feil tall, det skal være henholdsvis 52843 og 57833.

Forøvrig var 53070 MTOW for "standard" -200Advanced og 58105 MTOW for -200 HeavyAdvanced...

Og 53070 er MZFW for 737-405 for den saks skyld. ^_^
 
Beklager, min feil; Stone har selvfølgelig rett. Vektene jeg ga er maksimum taxi-vekt.
 
Back
Top