• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS 737-500

Dash

ScanFlyer Gold
Hei!

Noen som vet om det er noe spesiellt som skjer med 737-500 til SAS i dag? Ser på WF at der er bl.a 3 forsinkelser grunnet "Mangel på fly av tekniske årsaker". Alle de 3 er satt opp med 737-500 maskiner på ruten.

Det gjelder følgende ruter:
SK 0835 CDG LN-BRV
SK 4011 SVG LN-BRX
SK 4412 TOS LN-BUD
 
"Mangel på fly av tekniske årsaker" sier seg selv gjør det ikke?

I utgangspunktet, men det kunne ha vært f.eks grounding av maskiner på grunn av pålegg fra produsent/myndigheter. Og jeg oppfattet at det kanskje var et slikt spørsmål fjasebase stilte. Var det noe ekstraordinært siden det var tre 500 fly som sto?



Vidar
 
Ja det egentlig det jeg lurte på. Altså om det var en spesiell grunn til at akkurat 500-serien sto på bakken.
 
Tja, de begynner å dra på årene, og det er snag på dem rett som det er....Regner med det er bare tilfeldigheter
 
Tilfældigheder....jo det samme hvis 3 MD82`ere holder "stille"

hilsen Ole

Ikke akkurat det samme da, ettersom det er over 20 md82 i flåten og bare 7 737-500. Og uten at jeg har sjekket så kan det vel tenkes at de fire siste 737-500 ikke var i drift i dag. Så første tanken min var at alle 737-500 var satt på bakken.

Men de er ute å flyr nå så sikkert bare tilfeldigheter ja.
 
Back
Top