MOW Report 2011 - 787 Overload

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Det er ikke så ofte gamle MOW får luftet kameraet for tiden,så julebordstid er høytid. Fikk lagt inn godt med spottertid denne gangen. og grunnet volumet, har jeg splittet i '787' og 'røkla'.

'ZA001' - eller Dreamliner 1 forfulgte meg gjennom helgen, og her er den under landing på BFI. Resten av bildene er tatt på Everett.

01.jpg

02.jpg

03.jpg

Air Indias første er akkurat ute av malerbua. Det er fire til i tett rekkefølge bak.

04.jpg

Alle tilgjengelige parkeringsplasser brukes og et knippe maskiner står også bak Future of Flght. Som denne JAL-maskinen.

05.jpg

Vet ikke hvem som skal ha denne hvite.

06.jpg

Alle maskinene har klomper på rundt 17.000 pund hengende i motorfestene. Grunnet motorenes høye verdi, vil man ikke ta levering av disse før det er nødvendig.

07.jpg

To maskiner fra Royal Air Moroc står bak den hvite.

08.jpg

ZA102 er den eneste 'produksjonsmaskinen' som er med i testprogrammet. Her under landing på Everett søndag. Rakk den akkurat etter en rask kjøretur fra Seattle.

09.jpg

10.jpg

11.jpg

Takk for titten!

Veldig flotte bilder Andreas! Ser ut som at det er skikkelig tilrettelagt for spotting.

Vet du hvor mange maskiner som er klare, eller hvertfall ser klare ut? Ser ut som en del som står utendørs ihvertfall.

Moro med så mange fine bilder av 787 maskina!

Det slår meg litt at den ser så liten ut. Hvis man skal sammenligne med andre Boeing maskiner, hvilken størrelse har den egentlig? Som en 767-200?

BF:cool2

Fine bilder MOW!

En annen ting som jeg har sett på webcamen er at det er utrolig mye dårlig vær på PAE. Det regner jo omtrent hele tida! Kan ikke være noe ideelt sted å gjøre arbeid ute på flightline med det været?

Her var det mange godbiter fra Seattle og Everett, og det ser også ut til at det er snakk om gode spotterforhold på disse plassene!

110% Airbusfrie flystriper? :p

Vet du hvor mange maskiner som er klare, eller hvertfall ser klare ut? Ser ut som en del som står utendørs ihvertfall.

Når vi var der så var serienummer 28+29+30+31 på bygge-linja innendørs (hvis jeg ikke husker feil +/- 1). Står fem på Boeing Field, så det er en god gjeng på Everett. Mange av dem har ikke fått motor enda.

Det slår meg litt at den ser så liten ut. Hvis man skal sammenligne med andre Boeing maskiner, hvilken størrelse har den egentlig? Som en 767-200?

Fysisk størrelse mer som en 767-300

En annen ting som jeg har sett på webcamen er at det er utrolig mye dårlig vær på PAE. Det regner jo omtrent hele tida! Kan ikke være noe ideelt sted å gjøre arbeid ute på flightline med det været?

De gjør lite arbeid ute, men de må jo parkere alle de 30 flyene som er (halv)ferdige en plass. Både på Everett, renton og BFI trekker e fly innendørs når de jobber med dem. De som står parkert er skikkelig pakket inn.

Hva er grunnen til at de har disse vektene hengende på motorfestene?

Jeg antar at det er for balansens skyld, ellers risikerer de vel at flyet setter seg på halen?

Ja, om de ikke umiddelbart går på halen så blir de hvertfall mer "normalt konfigurert" for vær og vind. Det var gust opp i 40 kts der en av dagene vi var i området. De som ser nøye etter ser også at nesehjulet er fortøyd i bakken.

Må si at disse maskinene imponerer meg, om den er vakker??? Vil jeg ikke svare på av egen sikkerhetshensyn:colgate: Knallfine bilder som vanlig:D

Back