• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Møtte 45 min før avgang - avvist av KL

Replying to Topic 'Møtte 45 min før avgang - avvist av KL'

Vancouver er naermere Bellingham enn Seattle, saa det er helt klart noe aa vurdere uansett. Men da maa du igjennom grensekontroll med bil, og det kan vaere en proevelse det ogsaa hvis du er uheldig.

DC-8-63 setter det litt paa spissen - Alaska har heftige koer i perioder, men securitykoer paa over timen tror jeg ikke vi har hatt i sommer. Jeg er paa de fleste securitymoetene og AS hadde skreket over seg hvis det hadde vaert tilfelle.
Vi har en avgang midt i morrarushet (08.06) og har ikke satt igjen mange pax pga koer og vi stenger 30 mins foer avgang. Paxen kan dessuten bruke alle sjekkpunktene, det er 'fri flyt' bak sperringene til alle gater.

Nei, ikke la TSA og DHS skremme deg fra aa besoeke USA. For det meste gaar det greit, men det anbefales aa beregne litt ekstra tid 'just in case'.

Hørt noe om JFK? Holder det med 4 timer?

Med mindre du kommer inn rett bak Egypt Air, PIA, Air India og Avianca i Immigrasjopn og toll, burde det holde akkurat. :D

JFK er blitt bedre enn sitt rykte etterhvert ...

Originally posted by TOS

Det frister ikke så mye å reise med fly i/fra USA dersom dette er representativt..... Vil situasjonen være bedre f.eks. om man flyr fra Vancouver? Jeg har en kollega som nettopp har dratt til Bellingham for å ha et forskningsopphold der i området i noen måneder, og jeg tenkte kanskje at jeg skulle besøke ham. Da er kanskje Vancouver en vel så aktuell destinasjon...?

jy

Vancouver er vesentlig bedre paa mange maater, det er korrekt som Hr. LN-MOW paapeker at grensen mellom Canada og USA kan vaere ille, men det er satt paa spissen slik jeg ogsaa valgte en loerdag (ps tiden var korrekt, blir du valgt ut med SSSS paa boarding passet tar godt over en time....)

Uansett du boer absolutt ta en tur til Bellingham, vi har masse aa by paa, fra flott Natur Mt.Baker, til San Juan oeyene, 2 gode bryggerier med dertil gode pub'er

Det hadde vaert hyggelig aa moetes en kveld paa Archer Ale House i Fairhaven....saa si i fra om du kommer......

Det er fortsatt håp... Både på amerikanske flyplasser (de fungerer jo disse dager mye bedre enn de norske) og ved grensen. At det finnes flere nordmenn i Bellingham er jo hyggelig...

Originally posted by dc-8-63

Uansett du boer absolutt ta en tur til Bellingham, vi har masse aa by paa, fra flott Natur Mt.Baker, til San Juan oeyene, 2 gode bryggerier med dertil gode pub'er

Det hadde vaert hyggelig aa moetes en kveld paa Archer Ale House i Fairhaven....saa si i fra om du kommer......

Så det er i Bellingham du er bosatt, ja. Jeg skal helt klart gi beskjed om jeg kommer meg så langt. En pub med god ale er aldri å forakte!;)

Jan Y

Originally posted by DY

Med slike tidsfrister...og påfølgende bagasjeventing og transportetappe i begge ender av reisen er det rart om ikke NSB kan begynne å se lysere på framtiden.:)

Jeg tror ikke NSB hadde kjent igjen en god forretningside om den så banket på døren og presenterte seg selv...

NSB er da ikke så ille. Er faktisk mer og mer fornøyd med NSB - men da på regionstrekninger som Oslo-Hamar, Oslo-Tønsberg og Oslo-Halden. Langdistanse og nattog skjønner jeg ikke...

Back