• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Mornings, søndagen er her!

Bergern

ScanFlyer Dusty

Herlig helgenatt i selskap med Halvor Skramstad. Et fantastisk verk av Jon Michelet. Er rett i starten på bind to. Joa, vet det er et flyforum, men f... :)
Forøvrig er netter til pinnekjøtthelg i Nice ordnet. Positive priser for oss reisende, ikke så bra for dem som prøver å leve av det vil jeg tro.
Jeg er desverre ikke rausere enn at jeg nok kommer til å booke vårens turer raskest mulig.
Ha en flott slutt på uka!

G'aften! Godt i glasset og fotball på skjermen. Arne Scheie ville nok imidlertid slitt litt her. Men det ble et tett oppgjør mellom University of Georgia og North Carolina, hvor UGA kom ut på topp godt hjulpet av dommerne.

Bikkjene er luftet og glasset snart tomt. Clemson og Auburn får slugge det ut uten meg. G'natt!!

Re: Mornings, søndagen er her!

. Herlig helgenatt i selskap med Halvor Skramstad. Et fantastisk verk av Jon Michelet. Er rett i starten på bind to. Joa, vet det er et flyforum, men f...

Skogsmatrosen?

Har lest et par av de, holder på med skytteren nå.
Har selv seilt ute foran masten noen år, kan ikke si jeg kjenner meg igjen mye.
I bøkene har mannskapet lange filosofiske, religiøse og politiske diskusjoner i messa.
Da jeg seilte snakket vi mest om havner, horehus, biler, motorsykler og andre herlige primitive ting.
I offisersmessene var det vel andre diskusjoner, der hadde folk kanskje mere skoler, familie hjemme og ansvar, måtte oppføre seg litt.
Michelet skriver jo bra, lange romaner om livet til sjøs og det selges jo bra så da så.

Last edited:

Tidleg morgon frå Trondheim. Ein forkjøla EB-tur til vestlandet med største gutungen (snart 5) står for dør i dag. Minsten (1,5) er som vanleg oppe i tidlegaste laget, og stabbar rundt og seier "haaa", "hmmmmm", "dædæææææ"... Underhaldning på eit vis.

Ser ut som greitt flygeveir, om ikkje anna.

Ha ein bra dag!

Glad morgen fra hovedstaden. Snart går OIIIIIIIO'n i retning Verdens Ende - kanskje rekker jeg en tur i det fine været. Ha en fin søndag du også:-)

God morgen fra Oslo. Planen er å gjøre ingenting. Kanskje en tur ut. Hadde en fin tur i Örebro fra fredag til i går. Var på bursdag også i går kveld etter hjemkomst men var deilig å ikke ta den helt ut.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

God morgen fra Sandaker. Blå himmel her i hovedstaden. Får vel etterhvert få laget meg litt frokost også kommet med ned til Tjøme, med enten tog eller buss. Ha en fin dag

Nei, nå holder jeg på Østlandet - skikkelig blå himmel - morgenkaldt bare 7 grader klokken 8 - kjørlig tur med hunden på morgen - blir nok 18-20 grader på ettermiddagen - noe bedre i Norge ???

Jan

God morgen fra SK4789 på vei til Gdansk. LN-RCZ er en 738. 14 rader i pluss og 2 PAX. 18 personer i GO. Kun vi som sitter på nødutgang. Blir vel flere opp igjen i ettermiddag. Ha en fin dag, med eller uten ledig midtsete!

God morgen fra Kongsberg. På konsert i går med "gamlingene" i Notodden Bluesband akkompagnert med mye godt mikrobrygg fra Kongsberg Bryggeri.

https://www.facebook.com/pages/Kongsberg-Bryggeri/223262774550468

Så da blir det vel naturlig (?) å følge opp med en tur "over heia" for å få med seg Telemark Airshow. Ikke altfor spennende program, men alltid stas med F-16.

http://www.notoddenairshow.no/

Ha en strålende søndag, med eller uten ørepropper[emoji2]

Sent from my iPad using Tapatalk

God ettermiddag fra tiggerstaden. Har akkurat fått oppklart helgens bookingmysterium: Jeg klikket meg videre til betaling rett etter midnatt og da bookinger skal være betalt samme dag gikk siten rett til kvittering for annulert billett. Så da blir det også en tur til Minneapolis, og en skikkelig langtur hvor jeg får mulighet til å prøve usaiansk frokost 3 ganger.

På kortere sikt skal jeg prøve å planlegge hva man skal spise til frokost i Canada. Og så skal jeg treffe på noen som er på norgesbesøk og ta en tur ut i naturen mot vest.

Ha en god en alle som tør prøve en annerledes frokost.

Hallais fra Sandefjord. Her er båten oppe av vannet og trygt plassert under tak. Undertegnede er rå på å rygge med henger

Ytterst oppkonstruert ord ... USA er et stort land og det er store regionale forskjeller. Du får f.eks. ikke grits og skikkelig iste andre steder enn her i sørøst.

Men kjeder er stort sett kjeder ..

Ytterst oppkonstruert ord ...
Det er fritt frem for alle som mener de har et bedre ord enn usaiansk. Har brukt ordet i flere år og ingen har enda kunne fortelle meg om et bedre alternativ. USA-amerikansk som Språkrådet anbefaler har jeg mindre sans for.

Poenget til MOW er vel nettopp at det er no such thing... MOW kan sikkert si et og annet om forskjeller mellom Washington og Georgia ;)

Poenget til MOW er vel nettopp at det er no such thing... MOW kan sikkert si et og annet om forskjeller mellom Washington og Georgia ;)
Om man ikke skal kunne si at noe er usaiansk fordi det er for stor forskjell på Georgia og Washington så kan man i alle fall ikke si at noe er ameriansk for forskjellen mellom Georgia og Magellanes-provinsen er enda større. :old

MOW kan sikkert si et og annet om forskjeller mellom Washington og Georgia ;)

Går antagelig raskere å si noe om likhetene .. ;)

Men USA er vel egentlig i nærheten av hva enkelte drømte om at hva EU skulle bli. Og man kan jo trekke sammenligninger med hvordan det hadde blitt hvis Norge og Italia vært like 'like' innen EU som f.eks. Texas og Vermont er i USA.

Men tilbake til maten. Ble inspirert av frokostdebatten og vi endte på Waffle House. Stappfullt som vanlig på en søndag morgen, og enkelte frokoster er temmelig universelle.

f00acac6314ed060418328950b58569f.jpg

Jadda!!!! Norge- Frankrike: 2-1

Det er nesten så den Russiske champagnen i kjøleskapet ryker....

Over til fly... Positivt overrasket over Telemark Airshow. Ble en liten rundtur med AN-2. Kult[emoji3]

5d23a3e774fe2ed02ae4baa420167dd2.jpg

ee660bdc662b23861373178d7c11abec.jpg

04251f290618ebbb36ef458ad0e9d441.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kult med AN-2 - det eneste flyet jeg har sittet ved spakene i - og det i lufta (over Cuba)... :fly

Back