• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Mornings, søndagen er her!

Re: Mornings, søndagen er her!

Kult med AN-2 - det eneste flyet jeg har sittet ved spakene i - og det i lufta (over Cuba)... :fly

Var vel en arbeidshest i sin tid, kamskje fremdeles.
Kan tenke meg at den er laget for å kunne tåle endel ising..?

Var vel en arbeidshest i sin tid, kamskje fremdeles.
Kan tenke meg at den er laget for å kunne tåle endel ising..?

Godt mulig. Veldig stabilt og sikkert, robust, har jeg hørt. Jeg var bare charterturist og var på utflukt til Pinar de Rio fra Varadero. Alle (!) som var med ble tvunget til å prøve pilotsetet i luften. :cool: Hadde hånden på spakene også, og fikk styre litt, til og med. Slikt får man neppe oppleve igjen.

Godt mulig. Veldig stabilt og sikkert, robust, har jeg hørt. Jeg var bare charterturist og var på utflukt til Pinar de Rio fra Varadero. Alle (!) som var med ble tvunget til å prøve pilotsetet i luften. :cool: Hadde hånden på spakene også, og fikk styre litt, til og med. Slikt får man neppe oppleve igjen.

Nei, den tiden er nok over.
Må vel kjøpe eget veteranfly for å få styre litt igjen:)
Aldri fløyet Russisk, men har litt tid på Dakota og single Otter.
Spesielt Otteren var ikke akkurat lydløs i cockpiten. Kanskje samme med AN-2?

Nei, den tiden er nok over.

Må vel kjøpe eget veteranfly for å få styre litt igjen:)

Aldri fløyet Russisk, men har litt tid på Dakota og single Otter.

Spesielt Otteren var ikke akkurat lydløs i cockpiten. Kanskje samme med AN-2?

Fortsatt mulig å holde litt i stikka på denne[emoji6] AN-2 er ikke spesielt stillegående nei, til tross for svært moderate hastigheter. Men god lyd fra den kompressormatede 9-sylindrede stjernemotoren. Kan fly i hastigheter helt ned til 55 km/t. Ellers var interiøret i LN-KGB meget komfortabelt. Har også egen bar[emoji2][emoji898]

Sent from my iPad using Tapatalk

Back