Mornings og velkommen til Beste dagen i uka!

Bergern

ScanFlyer Dusty
Mandag er toppers, men for all del...
Kose seg skal man uansett; og jeg tror det blir et par røde på glass idag.
Hold ut. Tidsnok kommer sorgen.

Mandager er supert. Nesten alltid fridag. ;)

Litt bak her, men nå skal det litt brunt myrvann i glasset. Ikke mye, for mesteparten av mandagen skal tilbringes i bilen, men nok til at jeg får roen.

Tjo-bing!

Mornings fra Flybussekspressen. Vet ikke om jeg deler oppfatningen av mandag som ukas beste dag, men i dag skal jeg ikke klage siden jeg har ferie! ;) I dag skal DY ta meg til Hamburg, før DB skal frakte meg skinneveien til Frankfurt på onsdag for å møte resten av eurowidebodygjengen.

Last edited:
Gjesp fra LN-DYC ved gate på SVG. Rakk å hive innpå 2 kaffekopper før man kom ut døra kl. 5:30, så får en heller tåle fraværet av komplimentær kaffe på vei over dalstroka til OSL. Har forøvrig prøvd ut flyplassparkering for første gang i livet.

En riktig god morgen til de aller fleste :)

Morn fra Lillestrøm. Her må man opp tidlig i ferien da ferden settes mot OSL og ARN, for å ende opp i Visby på ettermiddagen. Sikkert fulle baljer nå på sommeren, så ledig midtsete regner jeg ikke med. Men første rad vindu hele veien er det i hvertfall. 737 og Crj.
Nå kaffe!;)
Ha en flott en! :)

God morgen fra OSLo nord/øst - her kommer været som alle liker utover dagen og det holder for meg på en mandag :)

Ingen flyreiser før neste helg - da til Middelhavet strender.

Jan

God morgen fra Grønland. Kun to arbeidsdager denne uka, så skal ikke klage på denne mandagen... blir fint med litt ferie[emoji274]Eurowidebody her også etterhvert. Ha en fin uke, med eller uten fridager!

God morgen fra trikken. Mens andre begynner ferien, må enkelte av oss fortsatt bygge landet. Eller mer nøyaktig passe på de som faktisk gjør det. Ha en fin dag

Blurgh fra Lillestrøm.

Skulle egentlig hatt ferie, men det hadde jeg ikke tid til så da blir det jobb i dag også.

Tror jeg lirer av meg en aldri så liten grompf også. Sånn for sikkerhets skyld.

ha en fin en

Hei fra Forus. Her driver man også med det som heter jobb. Så får vi se hvordan uka blir. Jeg håper den blir noenlunde rolig.

Blurgh*2... relativt ukurrant dag å skulle ta toget til Oslo. Det første er innstilt, det neste så fullt at jeg gav opp, det tredje skulle bare til Bryn. Det fjerde...

Blurgh*2... relativt ukurrant dag å skulle ta toget til Oslo. Det første er innstilt, det neste så fullt at jeg gav opp, det tredje skulle bare til Bryn. Det fjerde...

Ja altså det går fint an å ta tbanen fra Bryn da...
Er mange som må regne med litt lenger tid til jobb og særlig de som pendler på Østfoldbanen. Hele 6 uker er den stengt - også er halvparten av Oslo S stengt virker som alt fra spor 9 og utover er stengt pga arbeider.
Jaja god morgen fra kontoret - lite som skjer her før jeg blir sendt på en ufrivillig lang sommerferie fra fredagen av (les arbeidsledig).

Ja altså det går fint an å ta tbanen fra Bryn da...
Er mange som må regne med litt lenger tid til jobb og særlig de som pendler på Østfoldbanen. Hele 6 uker er den stengt - også er halvparten av Oslo S stengt virker som alt fra spor 9 og utover er stengt pga arbeider.
Jaja god morgen fra kontoret - lite som skjer her før jeg blir sendt på en ufrivillig lang sommerferie fra fredagen av (les arbeidsledig).

Synes synd på dem som bruker Østfoldbanen ja. Vi hadde jo det samme fra Lillestrøm i 2 eller 3(?) År på rad. Det suger så intenst.

Det med Bryn er så klart en mulighet, men ikke særlig elegant.

Synes synd på dem som bruker Østfoldbanen ja. Vi hadde jo det samme fra Lillestrøm i 2 eller 3(?) År på rad. Det suger så intenst.

Det med Bryn er så klart en mulighet, men ikke særlig elegant.

Men samtidig så er det jo en del omfattende arbeider da og det må gjøres når det er færrest som reiser for å få smidigst avvikling. Kunne sett for meg de stenge 6 uker fra september til november liksom.... Blir bra når Follobanen kommer - da gjenstår det kun å få 4 spor Oslo S-Lysaker OG det får vi vel ikke før i 2065....

Men samtidig så er det jo en del omfattende arbeider da og det må gjøres når det er færrest som reiser for å få smidigst avvikling. Kunne sett for meg de stenge 6 uker fra september til november liksom.... Blir bra når Follobanen kommer - da gjenstår det kun å få 4 spor Oslo S-Lysaker OG det får vi vel ikke før i 2065....

Påstår ikke at det ikke skal gjøres. Men at det er nødvendig gjør det ikke bedre for dem som berøres.

Men det er bra at det fordeles slik at det ikke alltid er Lillestrøm strekket som får all driten.

G'mandan fra Alfaset.
Første dag etter to uker ferie går alltid over all forventning. Mest fordi jeg som regel har lave forventinger.

Bare.... eh. Skal sikkert ha ferie igjen. Kanskje til og med i år. Me får sjå.

Ha en god en :)

Morn fra studentbyen. Her starter også ferie nå så da tar man fatt på Bergensbanen minutt for minutt - Live, litt utpå dagen. Om geografien min er på stell så skal den vestover så satser på at ting går smuud der. Ikke hørt noe annet så

Grompf og blurgh støttes. Mandagen slo til og bekreftet alle mine fordommer, tett i nesa, sår i halsen, hodepine og generelt slakk i fjøra. Dagen går nok med til te med honning og melk samt å synes synd på meg selv. Host.

Jepp, bare spor 1-9 som brukes, Flytoget går fra spor 8 nå.
Det at man jobber med koblingene inn til Follobanen, gjør jo at all de sydlige sporene er stengt. I tillegg legger man til og endrer endel sporveksler og systemer inne på stasjonen, slik at man i fremtiden gjør det mulig å samkjøre inn på spor 13 og 14, som jo er Flytogsporene og dermed høyt trafikkert. I tillegg bygger man om i Brynsbakken og slenger på flere veksler for bedre kapasitet og stabilitet inn til Oslo S. Det skal visstnok gjøre at det fremover blir langt mindre venting i Romeriksporten og på Hovedbanen. Og således vil det i snitt bli littegrann raskere med toget fra OSL og myggområdene nord for hovedstaden

d33116552cce7afaca9c6f1a8db4020c.jpg

8197f96542029ba3b7487b315c9e02dc.jpg

07ff874a3f7a71fc66d1ad510ac1121a.jpg

0bacc2fa5af6f11de73dd6f26d19b4b5.jpg

Jepp, bare spor 1-9 som brukes, Flytoget går fra spor 8 nå.
Det at man jobber med koblingene inn til Follobanen, gjør jo at all de sydlige sporene er stengt. I tillegg legger man til og endrer endel sporveksler og systemer inne på stasjonen, slik at man i fremtiden gjør det mulig å samkjøre inn på spor 13 og 14, som jo er Flytogsporene og dermed høyt trafikkert. I tillegg bygger man om i Brynsbakken og slenger på flere veksler for bedre kapasitet og stabilitet inn til Oslo S. Det skal visstnok gjøre at det fremover blir langt mindre venting i Romeriksporten og på Hovedbanen. Og således vil det i snitt bli littegrann raskere med toget fra OSL og myggområdene nord for hovedstaden

Du har ikke vurdert å starte TogPrat Forum kanskje? :D:D;)

Back