Mørklagte Militær bell helikoptere

roony2311

Newcomer
Mørklagte Militær bell helikoptere

I går kveld så kom det to eller tre helikoptere fra forsvaret lavt over huset mitt,og dem var totalt mørklagte,ikke et eneste lys på de,driver dem med mørke trening ? Noen som vet ?

Re: Mørklagte Militær bell helikoptere

Jupp, flyging med NVG (night-vision goggles). De har vel et visst timeskrav med slik flyging i måneden/året.

Ok :-) Skremte jo livskiten ut av meg :-D Kunne liksom ikke høre hvor dem kom fra,var ekko i husveggene her,og plutselig dundret de over :-D Men artig :-)
Takk for svar !

Hvertfall ikke noe uvanlig syn i området rundt Bardufoss

Hvilken del av kloden snakker vi om her?

Enten Bardufoss eller Rygge. På Rygge gjør de som regel unna mørkeflygingen over Vansjø og indre Østfold for å "skremme" færrest mulige ;)

De kom i alle fall over Skiområdet. Lenge siden jeg har våknet til den lyden, så man skvatt litt

Takk for svar folkens. Er rimelig vant til heli-trafikk 24H i.o.m at jeg bor rett ved Lutvann. Har både militær, politi, og private samt helidoc vispende over hustaket. Mulig Bell sveipet over også her om dagen.

Takk for svar folkens. Er rimelig vant til heli-trafikk 24H i.o.m at jeg bor rett ved Lutvann. Har både militær, politi, og private samt helidoc vispende over hustaket. Mulig Bell sveipet over også her om dagen.

Lutvann?:old

Kommer rimelig mye over her også. De siste dagene med et vær uten like og mange mm nedbør har gjort at luftambulasen stadig kommer dundrende over hustaket i svært lav høyde.

B412'n flyr iallefall relativt ofte rett over hustaket her, noen ganger lavere virker det ut som, naboene er ikke så fornøyd, men jeg løper avgårde til nærmeste vindu så fort jeg hører lyden :) De har en fast rute hver gang virker det ut som, her de flyr lavt over glomma et lite stykker nord av Sarpsborg.

Øvelse på Hamar denne uka.

om jeg ikk merket det. så gjorde ihvertfall bikkja det. var opp flere ganger mellom midnatt og kl 0300 for å roe ned henne. :(

De sies at det var i Hamar omådet for å slippe av "elite"soldater som skulle komme seg hjem til Trandum (?) på egen hånd.

Back