Moods med uniformer til DY-longhaul

Og bøttehattene... UTROLIG lite praktisk! Enten må de være på hele tiden, eller så må de være av hele tiden. Om man går med en slik hatt i 30 min og så tar den av, vil man neppe se smart ut etterpå... Og man vil vel ikke jobbe med en slik hatt i 10-12 timer? På meg virker det som om Moods bare har tenkt at de skulle være hippe og kuule, men at de ikke har tenkt på at dette er klær som skal passe til alle og at de skal være praktiske.....

Xxx.

Lol.. Tror bestefattern hadde den dressjakken da Carter satt i stolen. Og Frank Barone har ogsaa en slik

Personlig måtte jeg flire og riste på hodet når jeg så følgende uttalelse fra dem i D2 idag:

"Norwegian er jo opptatt av å fylle flyene sine med norske verdier, og der sammenfaller våre filosofier fint"

Er det noe jeg virkelig ikke forbinder med DY så er det dette.

Må være "joke of the year"

Dette synes jeg var skikkelig stilig og kult retro!!
Hatten brukes vel sjelden ombord, eventuelt kun under boarding og til/fra flyet.
Det samme med herrejakken.
Personlig har jeg aldri likt Moods, men hadde skikkelig sansen for alle detaljer i denne uniformen.
Og sist men ikke minst har det skapt en stor medieinteresse og diskusjoner i diverse fora som er av enorm reklameverdi for DY Longhaul.

Nok en gang beviser DY at de tør å satse og være "litt annerledes".

Me like :)

Her er det veldig enkelt å finne de som er konservative i klesveien med en fargepalett bestående av blått, svart, hvitt og alle gråtoner mellom svart og hvitt - eneste andre fargeklatter er på slipset og hvis en er ekstra vågal noen andre farger på sokkene. Hvis tar for oss annen produsent av klesvarer, Hugo Boss, ville de konservative aldri sett på kolleksjonene BOSS ORANGE, BOSS GREEN og HUGO. I motsetning til Hugo Boss har Moods of Norway masse humor og til dels en mye galskap. Hvem har ikke vært på Aker Brygge og lurt på hvem som har den helpinke fiskeskøyte med navn Smooth Sailing fortøyd der? Selvsagt tilhører den Mood of Norway. Nå har jeg litt mer innsideinformasjon enn flere andre her om Moods og så slo vi dem om internasjonaliseringsprisen i 2009 da. Galskapen er stor eller hva sier dere om å merke en bukse med "pants inspired by deep fjords, a few cocktails and a grandmother with exquisite taste"? Det er bare rett og slett herlig.

Nå er det kanskje på tide å bevege seg i retning de nye Norwegian uniformene. Jeg ble helt forgapt i foret til kolleksjonen. Flyplass med navnet "super duper airport", VIP bags dratt av selvsagt en pink traktor, selvsagt flere neonskilt med "Cocktails" i New York og sannelig er ikke også den pinke fiskeskøyta på fjorden. En ting er sikkert. Dette viser at Norwegian ønsker å være et friskt pust i en ellers konservativ bransje. Det å reise skal ikke være kjedelig, i hvert fall ikke om bord i Norwegians langdistansefly.

Pink er engelsk for rosa når det gjelder farge. På norsk er pink noe ala det samme som skvip.

Til uniformen, så vil jeg vente med store vurderinger til thai-damene står i midtgangen av flyene. Det er greit å være litt utradisjonell, men foreløpig så er dette for min del midt på treet.

Her er det veldig enkelt å finne de som er konservative i klesveien med en fargepalett bestående av blått, svart, hvitt og alle gråtoner mellom svart og hvitt - eneste andre fargeklatter er på slipset og hvis en er ekstra vågal noen andre farger på sokkene. Hvis tar for oss annen produsent av klesvarer, Hugo Boss, ville de konservative aldri sett på kolleksjonene BOSS ORANGE, BOSS GREEN og HUGO. I motsetning til Hugo Boss har Moods of Norway masse humor og til dels en mye galskap. Hvem har ikke vært på Aker Brygge og lurt på hvem som har den helpinke fiskeskøyte med navn Smooth Sailing fortøyd der? Selvsagt tilhører den Mood of Norway. Nå har jeg litt mer innsideinformasjon enn flere andre her om Moods og så slo vi dem om internasjonaliseringsprisen i 2009 da. Galskapen er stor eller hva sier dere om å merke en bukse med "pants inspired by deep fjords, a few cocktails and a grandmother with exquisite taste"? Det er bare rett og slett herlig.

Nå er det kanskje på tide å bevege seg i retning de nye Norwegian uniformene. Jeg ble helt forgapt i foret til kolleksjonen. Flyplass med navnet "super duper airport", VIP bags dratt av selvsagt en pink traktor, selvsagt flere neonskilt med "Cocktails" i New York og sannelig er ikke også den pinke fiskeskøyta på fjorden. En ting er sikkert. Dette viser at Norwegian ønsker å være et friskt pust i en ellers konservativ bransje. Det å reise skal ikke være kjedelig, i hvert fall ikke om bord i Norwegians langdistansefly.

Jeg tok en kikk innom Moods of Norway's websider og fant mye stilig der inne, men det er jo ingenting som er i naerheten til "stilen" man har valgt for Norwegian. Uniformene til damene er utrolig posete og lite smigrende. Det virker som hele cut'en er helt ute aa kjoere. De boettene paa huet er smakloese.

Kan se humoren og noe spennende i manneuniformen, men igjen, det skal vaere en uniform, ikke en cocktailjakke. Der ogsaa ser det ut til at cut'en er helt borte.

Moods of Norway har utrolig mye kult, maa si at dette er det minst kule jeg har sett fra dem.

En trøst må det være at hodebøttene ikke bæres innvendig i B788ene Tommy777. Å, det var sant - du setter jo ikke dine bein om bord i Norwegian-maskin, så da får du ikke oppleve det ;)

Jeg ble helt forgapt i foret til kolleksjonen. Flyplass med navnet "super duper airport", VIP bags dratt av selvsagt en pink traktor, selvsagt flere neonskilt med "Cocktails" i New York og sannelig er ikke også den pinke fiskeskøyta på fjorden.

Dette er noe jeg ikke helt har forstått tydeligvis. Jeg har selv også noen plagg, blazer m.m. med fancy for, men ser ikke helt poenget. Hvem er det som får sett noe til det? Eller skal de gå med jakka på vranga?

Coffee og Tea på ermene? Jeg vet ikke hvordan kabinen til Norwegian ser på det, men akkurat klisjeen med at det er det de er der for, ser jeg ikke noe stort poeng i underbygge med uniformen.

Her er uniformene synlige under åpningen av OSL-JFK i dag
BLhmXENCIAA1LnL.jpg_medium.jpg
Kild: OSL på twitter

Last edited:
En trøst må det være at hodebøttene ikke bæres innvendig i B788ene Tommy777. Å, det var sant - du setter jo ikke dine bein om bord i Norwegian-maskin, så da får du ikke oppleve det ;)

I motsetning til det mange her tror, har jeg hundrevis av flighter med DY ;)

Men du har rett, ikke aktuelt med longhaul i PE.

Passer nok ikke den grumpy sjela til noen dette men må atter engang si dette er tøft. Stilig og litt banebrytende. Idag er ikke å fly noe spes overhode så dette frisker til en litt sirumpet bransje. Mannejakka er vel kanskje en smule to much men men.. Dette virker tror jeg..

Det er helt klart annerledes, men kan ikke forvente noe annet når det kommer fra Moods of Norway. Jeg syns det var ganske stilig. Alt, bortsett fra de tåpelige hodeplaggene. De må vekk !!

En kan si mye om designet, men de har klart det viktigste, å få folks oppmerksomhet. Når til og med hardcore flynerder diskuterer mote og klær så er det målet nådd.

Så hva synes jeg? Tja, fint lite egentlig. Viktigst for meg er at uniformen gjør det lett å identifiesere at de jobber der, at den er såpass diskret at jeg ikke tenker over den og at den ikke hindrer de i å gi meg god service.

Noen som vet kostnader på dette el om detber en form for gjensidighet ute og går her. Med det menes at uniformene er produsert til forholdsvis rimelig pris mot at jo også Moods får endel oppmerksomhet? Vil tippe at å være leverandør til et mye omtalt selskap(på godt og vondt) har endel markedsverdi i seg selv. Selvfølgelig vanskelig å prissette men noen har sikkert tittet litt på dette i det ene el andre selskapet(mest sannsynlig begge)...

Back