Her er det veldig enkelt å finne de som er konservative i klesveien med en fargepalett bestående av blått, svart, hvitt og alle gråtoner mellom svart og hvitt - eneste andre fargeklatter er på slipset og hvis en er ekstra vågal noen andre farger på sokkene. Hvis tar for oss annen produsent av klesvarer, Hugo Boss, ville de konservative aldri sett på kolleksjonene BOSS ORANGE, BOSS GREEN og HUGO. I motsetning til Hugo Boss har Moods of Norway masse humor og til dels en mye galskap. Hvem har ikke vært på Aker Brygge og lurt på hvem som har den helpinke fiskeskøyte med navn Smooth Sailing fortøyd der? Selvsagt tilhører den Mood of Norway. Nå har jeg litt mer innsideinformasjon enn flere andre her om Moods og så slo vi dem om internasjonaliseringsprisen i 2009 da. Galskapen er stor eller hva sier dere om å merke en bukse med "pants inspired by deep fjords, a few cocktails and a grandmother with exquisite taste"? Det er bare rett og slett herlig.
Nå er det kanskje på tide å bevege seg i retning de nye Norwegian uniformene. Jeg ble helt forgapt i foret til kolleksjonen. Flyplass med navnet "super duper airport", VIP bags dratt av selvsagt en pink traktor, selvsagt flere neonskilt med "Cocktails" i New York og sannelig er ikke også den pinke fiskeskøyta på fjorden. En ting er sikkert. Dette viser at Norwegian ønsker å være et friskt pust i en ellers konservativ bransje. Det å reise skal ikke være kjedelig, i hvert fall ikke om bord i Norwegians langdistansefly.