Monolitten og Sinnataggen

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Noen som har testet de nye serveringstedene på OSL? Monolitten rett innenfor sikkerhetskontrollen og Sinnataggen som ligger i den gamle Braathens loungen?

Veldig dyrt....Sinnataggen er en ganske ukoselig bar med litt tapasretter....ingenting under 60 kr tror jeg...jo kanskje peanøtter...tror de kostet 35.....hehe...
men fin fin utsikt derfra....

Etter navnene på servieringsstedene å dømme, høres det ut som om de er opprettet for å loppe turister for siste rest av norsk kronasje før de forlater landet!:D :cheers:

Er det forskjell på prisene på serveringstedene på OSL? Om de ligger innenfor transitområdet eller ikke?

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så sinnsykt dyrt på Gardermoen, kanskje folk ikke bryr seg så mye, siden alternativene ikke er der, men endel priser der er helt rå.

Dette gjelder selvsagt ikke bare på Gardermoen. Alle flyplasser har sinnsyke priser...ikke bare i Norge, men i det meste av verden.

Det skal visstnok være ekstremt høye priser for å leie lokaler der, sikkert de høyeste i Norge, ergo blir matprisene deretter. Men de har nok "litt" igjen etter at leien er betalt også ..

Men kan det ikke serveres vin/brennevin innenfor transitområdet til skattefrie priser?

Originally posted by EB
Men kan det ikke serveres vin/brennevin innenfor transitområdet til skattefrie priser?
I så tilfelle skulle jo all drikke på OSL etter utenlandsboardingkontrollen være langt lavere.....
...KRF har sikkert kommet opp med en regel her også.....det er vel derfor en ikke kan åpne flasker kjøpt på tax free før man har landet i utlandet, så jeg tviler meget sterkt på at en kan servere brennevin i transittområdet til skattefrie priser.

...men det kan man når båtene (DFDS; Color Line og Stena Line) har forlatt kai i Oslo. Som vel blir på lik linje som at vi får billig alkohol ombord i flyene!

Originally posted by EB
...men det kan man når båtene (DFDS; Color Line og Stena Line) har forlatt kai i Oslo. Som vel blir på lik linje som at vi får billig alkohol ombord i flyene!
Ja nettopp...og derfor passer svaret mitt som jeg ga tidligere også.
En kan IKKE servere skattefritt i transitt på en flyplass.

Da burde ikke den altforstrenge røykeloven være gjeldende på utlandssiden! Hvis de selger drinker/øl/vin for reduserte priser på en cafe der så ville det vært lov å røyke der!
Prisene på båtene til Danmark, England og Tyskland har ikke så billig drikke i barene sine! Det er mange utesteder i Oslo som har halvlitere til omkring 30 kroner i Oslo! Men da må man nok bevege seg fra den trygge vestkant og besøke oss arbeidere på østkanten! :cheers: :up: :smokin

Ikke alkholfritt - men skattefritt er kanskje ordet du leter etter? For alkohol serveres det både i transit og utenfor...:spin:

Alle serveringssteder på OSL er dyre! Jeg tror ikke prisene varierer noe særlig fra sted til sted!
Og ja.... det skal vist være veldig dyrt å leie lokaliteter der, samtidig er det vel krav om når stedene skal være åpne... dermed koster det sikkert mye å drive der... og da blir vel prisene deretter!
For meg personlig så bryr det meg ikke.... blir ute i friluft så lenge som mulig!
:smokin :smokin :up:

Originally posted by EB
Ja nettopp...og derfor passer svaret mitt som jeg ga tidligere også.
En kan IKKE servere skattefritt i transitt på en flyplass.

Originally posted by Jack
Da burde ikke den altforstrenge røykeloven være gjeldende på utlandssiden!

Tobakkskadeloven ("Røykeloven" ) gjelder vel på alle norske transportmidler også, enten de befinner seg i norsk eller utenlandsk farvann? Har ikke reist med båt siden den gledens dag i Juli 2004, så jeg vet ikke, men mener å huske at det var slik.

Røykeloven er vel den beste loven vi har her i landet og flere andre land...(...selv om mannen som innførte den kunne få meg til å røyke på trass!)

Originally posted by EB
Røykeloven er vel den beste loven vi har her i landet og flere andre land...(...selv om mannen som innførte den kunne få meg til å røyke på trass!)
Helt enig...og heldigvis har både Irland og Italia innført det samme.....

Back