Monolitten og Sinnataggen

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Spørsmålet mitt var om det er forskejll på om døren er lukket eller ikke - du kan være på bakken i begge tilfeller!

Originally posted by LCH
Etter navnene på servieringsstedene å dømme, høres det ut som om de er opprettet for å loppe turister for siste rest av norsk kronasje før de forlater landet!:D :cheers:

Tvilsomt, det er vel heller nasjonalromantiske Nordmenn som loppes for penger. Jeg har vært turist i Norge i mange år og sett det meste, men hva disse to navn står for er for meg en gåte. Har etter hvert fattet mistanke om at sinnataggen er en statue av en sint gutt. Men denne mistanken har jeg først fått etter å ha vært bosatt her i snart 7 år.

99% av turistene skjønner nok overhodet ikke hva navnene betyr.

Hilsen,
Laurenz
ex-turist

Er det ett sted turister drar (iallefall utenlandske) når de er i Oslo så er det vel Vigelandsparken. Da har de fleste fått med seg både Monolitten og Sinnataggen.

:)

Monolitten er forøvrig den store skulpturen i midten av det hele skjært ut av én (mono) stein. (litt)

Originally posted by EB
Er det ingen røykere som har sett på loven som en hjelp til å kutte ut røyken?

KRF kan ikke bestemme over meg, skal jeg slutte, skal det ikke være pga av en lov...

Ellers så kan det sies at i en artikkel i bt(papirutgaven) hadde de fått ett "trivielt" problem med andre lukter.....Når alkoholen kommer inn er det ikke så lett å holde på alle kroppslukter, man slipper en smyger....:p Og den ble tidligere "beskyttet" av røykelukt

Ha det helt klart, røykeforbud på restuaranter og fly m.m er HELT OK FOR MEG !!
:smokin :smokin :smokin :smokin :smokin :smokin :smokin

Mente ikke at KRF skulle bestemme - men om hindringenen lagt ut av KRF hjelper deg på veien til å slutte?

Ring røykekuttelefonen om en trengre hjelp til røykekutt.

Selv synes jeg serveringsstedene på OSL er blitt enda bedre med den siste tilføyelsen av serveringssteder

JA! Det ser i allefall veldig bra ut... Skal testes om 9 dager...:)

Originally posted by OMW
Er det ett sted turister drar (iallefall utenlandske) når de er i Oslo så er det vel Vigelandsparken. Da har de fleste fått med seg både Monolitten og Sinnataggen.

:)

Monolitten er forøvrig den store skulpturen i midten av det hele skjært ut av én (mono) stein. (litt)

Nå har jeg ca. 15 år som turist bak meg men jeg aner ikke hvor denne parken er. Jeg har heller aldri hørt om folk som har hatt lyst å reise ditt. Japsene kanskje?

Så navnene er bortkastet på turistene, tro meg. Men jeg skal slute å krangle jeg :spin:

Laurenz

Kødder du? De hordene av japaner, og massevis av amerikaner, som jeg traff på i AY, skulle nesten uten unntak til Vigelandsparken, eller så hadde de vært der. Tysker støtte jeg ikke på av naturlige årsaker, men de skal sikkert dit også.

Vigelandsparken er uten noen tvil en av Oslos største turistattrakasjoner.

Parken har besøk av turister hele året. Utenlandske og nordmenn fra hele landet. Skikkelig lekepark har den også - som gir en pust i bakken til slitne onkler!!!

Vigelandsparken er noe av det beste og mest besøkte attraksjonene i Oslo.

Fra www.visitoslo.com:
Norges mest besøkte attraksjon med over 1 million besøkende hvert år. Ca. 200 skulpturer av Gustav Vigeland (1869-1943), som også har tegnet parken. Et severdig skaperverk med menneskelig innhold. Sammen med Frognerparken et yndet utfluktsted for byens befolkning.

At laurenz ikke aner hvor denne parken er sier nok mer om laurenz enn Vigelandsparken. Forøvrig har parken et meget bra serveringssted med deilig kaffe og kaker til både onkler, tanter etc:)

Originally posted by EB
Spørsmålet mitt var om det er forskejll på om døren er lukket eller ikke - du kan være på bakken i begge tilfeller!

Nei lukkede dörer har ingenting med saken å gjöre! Det essensielle er om flyet har hjula på bakken eller ikke!

Back