Nå vet jeg ikke helt hva du tenker, men jeg bruker et simkort fra AT&T (goPhone) til mobilen mens jeg er der borte, og kjøper vel en data-pakke på 500mb for x antall dollar. Uansett langt billigere en roaming (og betaler $2 dagen for ubegrenset txt+tale).
Tenker du derimot for bruk med laptop og slikt er det jo noe annet.
I nordøst (upstate New York og New England) skal man ikke langt utenfor allfarvei før T-Mobile forsvinner. AT&T har bedre dekning i disse områdene. Det er i hvert fall min erfaring.
Det er bare å gå til en AT&T-kiosk/butikk, så lager de et SIM-kort til deg på stedet. Det er null problem.Ok, AT&T er notert. Er nok ikke aktuelt med Verizon da jeg er avhengig av gsm. Virket som om AT&T hadde ok dekning.
Ser at en kan også kjøpet simkort og prepaidpakker på wallmart. Gjerne det er det enkleste.
Jeg lette etter denne tråden på Google og fikk opp en annonse for disse:
http://www.prepaidsimcard.org/payg-prepaid-sim-card-usa.html
Ikke veldig billig, men ser praktisk ut.
Du får kortet før du reiser, kan ta det i bruk umiddelbart etter ankomst til USA og slipper å bruke tid du enten skulle brukt til ferie eller møter på å finne en AT&T-forhandler.
Jeg synes dessuten produktet så oversiktlig og greit ut. AT&T vil helst selge meg et abonnement og det første du blir møtt med på websidene deres er et spørsmål om ZIP-kode.
Jeg bruker ATT sin GoPhone løsning. Men den er litt kostbar. Det er USD60 for 30 dager fri telefonering, teksting og data. Kun domestic, forøvrig, med mindre du laster opp mer cash.
Det finnes sikkert noe rimeligere.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.