Farmer
ScanFlyer Crusty
Da var sommerferien over og pliktene kaller igjen. Starter direkte med en ny langtur for noen dager med møter og Workshop på et nytt prosjekt i Asia.
Endelig godvær hjemme etter en meget fuktig og kald juli så langt. Heldigvis ikke avreise med første fly i dag. Avreise kl 1108 er ikke så blodig egentlig, og det ble tid til en lang bondefrokost med kone og barn.
Det å bo ute i distriktet er jo på både godt og vondt.. mest godt.. og det med å komme seg på flyplassen er jo en enkel og rask sak. Ingen køer og ingen problem med å parkere 3 meter fra inngangsdøra.
Innsjekk og setevalg for første del av turen var gjort online så den delen gikk jo greit.
WF759/29jul DH1 LN-WII
Det skulle ha vært god plass i dag i følge bookingtallene, men vi tok av med nesten fullt fly. Tåke i Sandnessjøen hadde medført at mange hadde blitt sendt med buss derfra og inn til mer sentrale strøk av Helgeland.
Vi tok av mot sør noen minutter før rute og fikk raskt informasjon fra Styrhuset at vi måtte påregne en del turbulens pga det varme været og en del skydannelser med store cumulus skyer. De skulle nå styre unne de verste slik at det ikke ble for ille.
Merket ikke noe til turbulens, så de holdt seg vel unna da
Serveringen på Kortbanerutene er jo ikke det store, og jeg nøyde meg med en flaske vann til 40 kroner literen.
Vi landet silkemykt på Værnes ca 15 minutter før rutetid, noe som passet meg utmerket da jeg egentlig hadde bare 20 minutter forbindelse til neste fly til CPH.
WF354/29jul DH4 LN-WDA Sete 3C
Fikk bedre tid på Værnes enn jeg hadde ventet, og flyet tok av i rute etter litt plunder med en stor italiensk gruppe som ikke hadde hadde hverken køkultur eller folkeskikk. Makan til hønseflokk skal man lete lenge etter.. Men alle kom seg da ombord til slutt.
Fin flytur i flott sommervær. Holdt meg på den asketiske linjen fortsatt med en kopp kaffe og en flaske vann her også. Trekantsandwichene fristet ikke i det hele tatt i sommervarmen. Ganske fullt fly og mye å gjøre for de 2 flotte representantene av unge flyvertinner med godt humør og glimt i øyet.
Vi landet ca 5 minutter etter rute etter å ha hatt en uvanlig lang innflyging hvor vi passerte langt øst for Malmø, fortsatte sydover i en god stund for vi vendte nesen mot nord igjen og landet fra sør.
Bussing inn fra flyet, noe som egentlig er helt greit på Kastrup. Kommer da rett inn ved pir C, hvor bare en rulletrapp og 20 meter skiller en fra SAS loungen hvor kaffen alltide er fortreffelig. Rakk en kjapp kopp før jeg måtte gå til neste avgang som jeg hadde knapt en havtime på å rekke.
SK505/29jul MD81 OY-KHG Sete 3A
Etter en labyrintaktig vandring gjennom passkontroll, opp trapper, langs balustrade, ned trapper kom jeg til gate D102 hvor køen var laang. Plukket med meg en haug aviser og ventet og gikk ombord som en av de siste. Vi ble forsinket ca 15 minutter pga problemer med fueling.. ble det sagt.
Vel ombord i MD81 på første gang på lenge ble jeg møtt av en hyggelig kvinnelig dansk purser i godt voksen alder og en purung dansk flyvertinne. Trillebagen ble omhendertatt og satt i garderobeskapet slik at jeg fikk plass til PC-ryggsekken under stolen foran meg. Ja, jeg reiser med 2 kolli handbagasje da jeg ikke tør å gi fra meg bagasjen til fremmedfolk .. vet jo ladri hvor den havner da
Vel i lufta vanket det Hot towels, cashew nøtter og en iskald Tuborg. Etter en kort stund kom maten, som smakte helt utsøkt. Frisk salat med marinert og stekt kyllingfilet. Alt dette ble skylt ned med en rødvin, før kaffe med konjakk ble nytt i lange drag.
Etter hva jeg kunne se var de 3 radene i Business fylt bra opp, mens det var bedre plass lenger bak i bussen. Vi landet noen minutter sen, akkurat slik at vi fikk en horde passasjerer fra Air India foran oss i passkøen. Men jeg snek meg på Eu-køen og det gikk jo glatt som bare det. Nå har jeg hatt meg en runde og kikket litt rundt på fly og andre ting, fått meg en kopp Latte og nå er det vel på tide å gå og se om innsjekkingen til TG har åpnet for kveldens siste flytur.
Endelig godvær hjemme etter en meget fuktig og kald juli så langt. Heldigvis ikke avreise med første fly i dag. Avreise kl 1108 er ikke så blodig egentlig, og det ble tid til en lang bondefrokost med kone og barn.
Det å bo ute i distriktet er jo på både godt og vondt.. mest godt.. og det med å komme seg på flyplassen er jo en enkel og rask sak. Ingen køer og ingen problem med å parkere 3 meter fra inngangsdøra.
Innsjekk og setevalg for første del av turen var gjort online så den delen gikk jo greit.
WF759/29jul DH1 LN-WII
Det skulle ha vært god plass i dag i følge bookingtallene, men vi tok av med nesten fullt fly. Tåke i Sandnessjøen hadde medført at mange hadde blitt sendt med buss derfra og inn til mer sentrale strøk av Helgeland.
Vi tok av mot sør noen minutter før rute og fikk raskt informasjon fra Styrhuset at vi måtte påregne en del turbulens pga det varme været og en del skydannelser med store cumulus skyer. De skulle nå styre unne de verste slik at det ikke ble for ille.
Merket ikke noe til turbulens, så de holdt seg vel unna da

Serveringen på Kortbanerutene er jo ikke det store, og jeg nøyde meg med en flaske vann til 40 kroner literen.
Vi landet silkemykt på Værnes ca 15 minutter før rutetid, noe som passet meg utmerket da jeg egentlig hadde bare 20 minutter forbindelse til neste fly til CPH.
WF354/29jul DH4 LN-WDA Sete 3C
Fikk bedre tid på Værnes enn jeg hadde ventet, og flyet tok av i rute etter litt plunder med en stor italiensk gruppe som ikke hadde hadde hverken køkultur eller folkeskikk. Makan til hønseflokk skal man lete lenge etter.. Men alle kom seg da ombord til slutt.
Fin flytur i flott sommervær. Holdt meg på den asketiske linjen fortsatt med en kopp kaffe og en flaske vann her også. Trekantsandwichene fristet ikke i det hele tatt i sommervarmen. Ganske fullt fly og mye å gjøre for de 2 flotte representantene av unge flyvertinner med godt humør og glimt i øyet.
Vi landet ca 5 minutter etter rute etter å ha hatt en uvanlig lang innflyging hvor vi passerte langt øst for Malmø, fortsatte sydover i en god stund for vi vendte nesen mot nord igjen og landet fra sør.
Bussing inn fra flyet, noe som egentlig er helt greit på Kastrup. Kommer da rett inn ved pir C, hvor bare en rulletrapp og 20 meter skiller en fra SAS loungen hvor kaffen alltide er fortreffelig. Rakk en kjapp kopp før jeg måtte gå til neste avgang som jeg hadde knapt en havtime på å rekke.
SK505/29jul MD81 OY-KHG Sete 3A
Etter en labyrintaktig vandring gjennom passkontroll, opp trapper, langs balustrade, ned trapper kom jeg til gate D102 hvor køen var laang. Plukket med meg en haug aviser og ventet og gikk ombord som en av de siste. Vi ble forsinket ca 15 minutter pga problemer med fueling.. ble det sagt.
Vel ombord i MD81 på første gang på lenge ble jeg møtt av en hyggelig kvinnelig dansk purser i godt voksen alder og en purung dansk flyvertinne. Trillebagen ble omhendertatt og satt i garderobeskapet slik at jeg fikk plass til PC-ryggsekken under stolen foran meg. Ja, jeg reiser med 2 kolli handbagasje da jeg ikke tør å gi fra meg bagasjen til fremmedfolk .. vet jo ladri hvor den havner da

Vel i lufta vanket det Hot towels, cashew nøtter og en iskald Tuborg. Etter en kort stund kom maten, som smakte helt utsøkt. Frisk salat med marinert og stekt kyllingfilet. Alt dette ble skylt ned med en rødvin, før kaffe med konjakk ble nytt i lange drag.
Etter hva jeg kunne se var de 3 radene i Business fylt bra opp, mens det var bedre plass lenger bak i bussen. Vi landet noen minutter sen, akkurat slik at vi fikk en horde passasjerer fra Air India foran oss i passkøen. Men jeg snek meg på Eu-køen og det gikk jo glatt som bare det. Nå har jeg hatt meg en runde og kikket litt rundt på fly og andre ting, fått meg en kopp Latte og nå er det vel på tide å gå og se om innsjekkingen til TG har åpnet for kveldens siste flytur.