Mistet tilslutningsfly osl/trd. Hva har jeg krav paa?

thoves

ScanFlyer Blue
hei!

sitter naa i egypt aa har faatt beskjed om at novair-flyet til oslo er 4 timer forsinket. dette gjor at jeg mister tilslutningsflyet mitt til trd. ma derfor overnatte i oslo.

hva har jeg krav paa? hotell, mat og drikke?

dette er en pakketur med apollo..

takker paa forhaand!

Re: mistet tilslutningsfly osl/trd.. hva har jeg krav paa?

Är anslutningsbiljetten till TRD köpt av Apollo också tillsammans med resa eller separat?

Tilslutningsfly er vel normalt ikke en del af pakkerejsen.

Hvis du har købt tilslutningsflyet seperat, så har du ikke krav på noget som helst - det er dit eget ansvar og desuden skal du også selv købe ny tilslutningsbillet eller betale for at få den ændret.

Hvis tilslutningsbilletten er købt på samme bookingnummer (hvilket jeg ikke går ud fra da det er en pakkerejse du er på), så er det flyselskabet problem at få dig på et andet fly samt betale hotel/forplejning for dig.

Tilslutningsfly er vel normalt ikke en del af pakkerejsen.

Hvis du har købt tilslutningsflyet seperat, så har du ikke krav på noget som helst - det er dit eget ansvar og desuden skal du også selv købe ny tilslutningsbillet eller betale for at få den ændret.

Hvis tilslutningsbilletten er købt på samme bookingnummer (hvilket jeg ikke går ud fra da det er en pakkerejse du er på), så er det flyselskabet problem at få dig på et andet fly samt betale hotel/forplejning for dig.

Apollo selger pakkereise med tilslutningsfly inkludert fra TRD/BGO/SVG inn til OSL på enkelte destinasjoner, Egypt inkludert. Så hvis han i dette tilfellet har kjøpt en slik pakkereise ordner Apollo opp.

Som du sier, ha han kjøpt egen tilslutnings billett så må han selv ordne opp i saken og Apollo har intet ansvar.

Apollo selger pakkereise med tilslutningsfly inkludert fra TRD/BGO/SVG inn til OSL på enkelte destinasjoner, Egypt inkludert. Så hvis han i dette tilfellet har kjøpt en slik pakkereise ordner Apollo opp.

Som du sier, ha han kjøpt egen tilslutnings billett så må han selv ordne opp i saken og Apollo har intet ansvar.

Det var jeg ikke klar over. Men klart - er det en del af pakkerejsen er det Apollos ansvar at fixe det.

Har han kjøpt separat, har planlagt tilstrekkelig tid i Oslo og har en brukbar reiseforsikring kan han få igjen utgiftene til nye billetter der.

For reiser booket hver for seg (ikke gjennomgående eller pakkereiser) må man vel ha en connection tid på mer enn 3 timer i utgangspunktet (eller er det 4 timer?) før man kan bruke reiseforsikringen. Men dette varierer sikkert etter hvilke forsikring du har.

Dette varierer fra flyplasss til flyplass, og forsikring til forsikring, men stort sett er det nok mindre enn 3 timer.

hei igjen!

har kjopt tilslutningen via apollo ja.. har betalt apollo for trd-hrg via osl.

men naa har det kommet info om at flyet er enda en time forsinket pga. teknisk feil paa flyet fra osl.

noen som vet om flyet fortsatt staar pa osl eller om det er i hrg feilen ligger? evt hva feilen er?

jaja, sitter jo tross alt i varmere strok sa kan vel ikke klage.. :)

NVR503 reiste 14:10 og er akkurat nå over Väneren.

noen som vet om flyet fortsatt staar pa osl eller om det er i hrg feilen ligger?

Det gikk fra Gardermoen klokka 14.10, i følge osl.no.

Edit: Ser at jeg var ett minutt for sein :)

Ok.. 14.10 ja.. det blir vel ca. 5 timer forsinket det. jaja, bra at flyet kom seg i luften ihvertfall.

Takker for hurtig respons:)

Satser pa at Apollo finner oss et hotell, en benk pa osl hores lite spennende og totalt uaktuelt ut..!!

Ta kontakt med Apolo der nede. Det burde være ordnet før dere reiser derfra.

Ta kontakt med Apolo der nede. Det burde være ordnet før dere reiser derfra.

Ja du skal nok ikke regne med at der er nogle Apollo repræsentanter på OSL når I lander, så få det ordnet inden afrejse - evt. ring til dem, hvis de ikke har repræsentanter hos jer i lufthavnen.

Hei igjen!

Er endelig hjemme igjen i Trondheim etter en laaaang dag..

Joda, det gikk da bra tilslutt! Apollo hadde en representant som møtte oss ved Sas-skranken i ankomsthallen etter landing.

Der fikk vi nye boardingpass, (for min del ble jeg ombooket til å fly kl 08.40 i morges) og beskjed om at vi bare måtte gå over gata til radisson-hotellet for å få et par-tre timer søvn.

Så synes Apollo fikset dette ganske så bra!

Grunnen til forsinkelsen var forøvrig at de under en inspeksjon på morgenen hadde avdekket en sprekk i motoren...

Hei igjen!

Er endelig hjemme igjen i Trondheim etter en laaaang dag..

Joda, det gikk da bra tilslutt! Apollo hadde en representant som møtte oss ved Sas-skranken i ankomsthallen etter landing.

Der fikk vi nye boardingpass, (for min del ble jeg ombooket til å fly kl 08.40 i morges) og beskjed om at vi bare måtte gå over gata til radisson-hotellet for å få et par-tre timer søvn.

Så synes Apollo fikset dette ganske så bra!

Grunnen til forsinkelsen var forøvrig at de under en inspeksjon på morgenen hadde avdekket en sprekk i motoren...

Godt at høre. Dejligt når rejsebureauer/flyselskaber lever op til deres anssvar og man får det man har krav på/behov for - uden at skulle slås for det :)

Back