Mistet flyet mens han sto i innsjekkingskøen

Re: Mistet flyet mens han sto i innsjekkingskøen

jeg synes hele artikkelen er litt sånn "La oss kaste litt dritt om sas". I papirutgaven kan du jo lese om den traumatiserte gjengen som måtte ha oppreisning for en kald flytuer fra BKK til CPH med SAS.

jeg synes hele artikkelen er litt sånn "La oss kaste litt dritt om sas". I papirutgaven kan du jo lese om den traumatiserte gjengen som måtte ha oppreisning for en kald flytuer fra BKK til CPH med SAS.

For SAS gjør aldri noe galt....? Nå var vel dette en flight med Austrian, men om SGS virkelig har rotet det til så må det vel være lov til å skrive om det. Om fremstillingen av saken i Aftenposten er riktig så er det ingen tvil om at kritikken er berettiget.

Jeg skjønner at du som ansatt i SAS kan synes det er ubehagelig at det skrives negative ting om din arbeidsgiver, men av og til er det helt berettiget. Denne gangen er det til og med Aftenposten og ikke VG som skriver om SAS (eller kanskje mest om Austrian), men man kan selvsagt vurdere det slik at alle er ute etter å ta SAS (og ikke bare VG som ofte trekkes frem).

Tar han ingen selvkritikk??

"Men da vi omsider, etter å ha stått en time og ventet på tur endelig kom frem til innsjekkingen, fikk vi beskjed om at vi var fem minutter for sent ute og at ingen flere ble sjekket inn."

Er det ikke mulig å ta litt ansvar å gå foran og spørre om hjelp?

Bør være unødvendig, og husk at det faktisk er en profesjonell part her som faktisk burde ha vært sitt eget ansvar bevisst her. Å snike i køen er ikke noe alle gjør uten videre, særlig ikke etter at de har møtt opp i god tid som de har. Å legge denne på paxen i dette tilfellet er en ansvarsfraskrivelse av dimensjoner og det får både SGS og Austrian til å fremstå som kundefientlige og useriøse. Med forutsetning om at historien er riktig, så fortjener de helt enkelt å få tyn i media - flybransjen er på ingen måte unntatt å sørge for å ha kundebehandlingen i orden, og dersom man ikke forstår at dersom det er tvil så må det komme kunden til gode, så har man tapt.

Det som forundrer meg her er at enkelte nesten kategorisk avviser at fremstillingen fra den uheldige reisende her kan være riktig. Og i tillegg blir det påstått at vedkomne selv burde ha gått ut av køen for å "være frempå" blir bare vås og intet annet. Et flyselskap som en profesjonell part MÅ vite at det ikke ligger i alle menneskers natur å "være frempå", og dermed forholde seg til realitenene. Det virker åpenbart for meg at denne bransjen har en lang vei å gå innen helt elementær kundebehandling.

Det som forundrer meg her er at enkelte nesten kategorisk avviser at fremstillingen fra den uheldige reisende her kan være riktig. Og i tillegg blir det påstått at vedkomne selv burde ha gått ut av køen for å "være frempå" blir bare vås og intet annet. Et flyselskap som en profesjonell part MÅ vite at det ikke ligger i alle menneskers natur å "være frempå", og dermed forholde seg til realitenene. Det virker åpenbart for meg at denne bransjen har en lang vei å gå innen helt elementær kundebehandling.

Nå er dette sjeldent at slikt skjer. Det er også vanskelig å vite hva som har skjedd, annet en hva passasjeren har lagt fram. Ofte er historiene ikke helt de samme som virkeligheten. 10 min blir ofte 30 osv... Ellers så forventer vi ikke at folk skal snike i køen eller ta kontakt, derfor har vi folk som skal gå of prøve å få tak i folk på avganger som stenger snart ved lange køer. Men vi ønsker at folk skjønner hvorfor vi f.eks. spør hvor du skal når du går inn i slusa på Economy checkin, og ikke bare sniker utenom, det er det en del som gjør, da vet vi ikke hvor du skal. Jeg tror nok det er mer i denne saken enn hva som kommer fram. Vi har slike hendelser i blant og da booker vi om, så hvis det ikke er skjedd her så må det være noe mer. Men det kan godt bygge på misforståelser eller noe annet berettiget.

Helt enig.
Jeg har selv opplevd lange køer på OSL og blir like sjokkert hver gang over hvor dårlig organisert ting er.

Back