Mistet 27.000 statuskunder i 2009

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
SAS EuroBonus mistet 7.000 gullkunder og 20.000 sølvkunder i 2009.

Totalt gikk antallet medlemmer av bonusprogrammet ned med 6 prosent, hovedsakelig som følge av at EuroBonus valgte å avskrive 194.000 inaktive medlemmer i Norge. Brorparten av disse var medlemmer av tidligere Braathens Wings, som ikke har hatt aktivitet i EuroBonus-kontoen etter at de ble overført fra Wings.

Det er imidlertid en liten økning i antallet medlemmer i Sverige, Danmark og Finland.

bonus.jpg

Kilde: SAS årsrapport 2009, s. 11.

Så det er såpass mange som 64.000 av oss altså :)

Hadde vært interessant å vite hvor mange % av omsetningenen vi sto for...... Er vi så viktige som vi tror? :)

Neppe jeg i alle fall, 1-2 turer til Thailand i året på billigbiz - lite ellers.
I denne opptjeningsperioden holdt det jo til gull bare med 1 tur på grunn av doble statusgivende poeng den ene veien.

Det er en del EBG kunder her inne på forumet, som legger igjen noen hundre tusen i flybilletter hos SAS og partnere i året. Du får ganske så mange "normale" reisende inn på en slik kunde, så prosentmessig utgjør nok EBG kundene en ganske så stor andel av totalen.

Hei,

Jeg stusser litt over prosentregningen der:
Medlemmer i Danmark øker fra 524 til 529 blir da mindre enn 3% (omtrent 1%)
Internasjonale medlemmer har nedgang 665 til 455 må da være mye mer enn 1.4%, jeg kommer til rundt 30%.

Eders
Knut Erik

I 2010 økte antallet EuroBonus-medlemmer med 41.000, tilsvarende 1.5 prosent, til totalt 2.720.000 medlemmer. Dette skyldes i hovedsak nye medlemmer i Finland. Antall gullmedlemmer ble redusert med 3.700 til 60.300 og antallet sølvmedlemmer ble redusert med 8.000 til 128.000.

Back