Kraftig økning i antall SAS EuroBonus Gold-medlemmer

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem

For første gang på flere år har det vært en stor økning i antall gullmedlemmer i EuroBonus - fra 68.000 i desember 2011 til 74.000 i oktober 2012 (9 prosent). Økningen bør også ses i sammenheng med at SAS i 2010 var nede i under 60.000 gullmedlemmer - altså en vekst på rundt 20 prosent fra 2010 til 2012. Med dagens nivå er SAS over 2008-nivå som var 71.000 gullmedlemmer.

Det har for øvrig vært en nedgang i antall sølvmedlemmer fra 128.000 til 125.000 når man sammenlikner desember 2011 med oktober 2012. I 2008 hadde SAS 156.000 sølvmedlemmer.

41 prosent av alle SAS-reisende er EuroBonus-medlemmer. Målet er å øke denne andelen til 50 prosent i 2015.

Se ellers SAS' årsrapport:
http://feed.ne.cision.com/wpyfs/00/00/00/00/00/1D/AD/8F/wkr0006.pdf

Last edited:
Re: Kraftig økning i antall SAS EuroBonus Gold-medlemmer

Er vel neppe så rart siden det har blitt så mye lettere å kvalifisere seg, egentlig.

Blir spennende å se hva responsen blir på det. Om kravene økes, eller om man synes dette var en god ide.

Overrasket meg at det var såpass mange EBG..

Se på hvilken som helst lounge i "rushen". Stappfullt. På ARN foretrekker jeg Business loungen fremfor sild-i-tønne-loungen. Tror en nedgang hadde vært bra for produktet.

Godt de inviterer diverse kunder til triple kvalifiseringspoeng også for tiden :wow:

På ARN foretrekker jeg Business loungen fremfor sild-i-tønne-loungen.

Jeg gjør det samme, i gullstua finner man nesten aldri en ledig sitteplass på ettermiddagen. De burde enten slå de sammen og oppgradere til likt tilbud i begge, eller endre på fordelingen i kvm.

Denne klassikeren begynner visst å bli aktuell her:
"I don't want to belong to any club that will accept people as me as a member", Groucho Marx.

Se på hvilken som helst lounge i "rushen". Stappfullt. På ARN foretrekker jeg Business loungen fremfor sild-i-tønne-loungen. Tror en nedgang hadde vært bra for produktet.
Har alltid ment at de burde stenge business lounge for EBG, slik at de som faktisk betaler full pris får et bedre produkt.

På OSL slipper man vel inn i gullstua selv uten EBG så lenge man har C-billett. Aldri sett noen kontroll i slusen mellom Bizstua og Gullstua.

Har alltid ment at de burde stenge business lounge for EBG, slik at de som faktisk betaler full pris får et bedre produkt.

Hmmm mulig jeg misforstod deg, men opptil 100% av de på fullpris (meg inkludert!) mellom skandinaviske byer er også EBGer. Forstår ikke helt hvordan ditt forslag skal kunne hjelpe?

Kanskje så mange vet det... Ganske fullt i gullstua og tomt i det ytre rom..

Hmmm mulig jeg misforstod deg, men opptil 100% av de på fullpris (meg inkludert!) mellom skandinaviske byer er også EBGer. Forstår ikke helt hvordan ditt forslag skal kunne hjelpe?

Det er vel ikke bare mellom skandinaviske byer folk flyr. Jeg har reist opptil flere ganger i business og det nærmeste jeg har vært gull er sølv (pga mange hotellovernattinger når dette talte mot status)... ;)

Når man basert på en del redegjørelser her inne ser hvor "enkelt" det er å oppnå gullstatus på en billig måte så er jeg langt fra sikkker på at alle som er EBG bidrar med store summer inn i SAS sin kasse. Selv tror jeg at jeg legger igjen en god del mer hos SAS enn det som har gitt gull for en del her inne. Flesteparten av gullkundene er nok ganske sikkert personer som legger igjen mye penger hos SAS, men poenget til GinTonic er vel at det er de som reiser på business class på en gitt reise legger igjen mer penger hos selskapet enn en EBG som reiser på L-klassebillett til LHR e.l..

Er vel neppe så rart siden det har blitt så mye lettere å kvalifisere seg, egentlig.

Blir spennende å se hva responsen blir på det. Om kravene økes, eller om man synes dette var en god ide.

Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at økning i EBG er bra for SAS. Det er vel liten tvil om at lojaliteten til selskapet øker hvis du får gullstatus. Jeg velger utelukkende SK innenlands hvis jeg har valget, selv om fordelene jeg får ved å fly SK med EBG innenlands er svært få. Slik tror jeg det er også for EBGs som ikke er flynerds. Og det er jo akkurat disse kundene, flyt-kundene mellom DY og SK som flyr masse innenlands, det er viktig for SAS å kapre og sørge for økt lojalitet hos. Det er jo bla. derfor SAS var så ivrige på å få opptjening igjen innenlands.

Men det er jo klart viktig at produktet tilpasser seg økt press, og at det ikke blir for utvannet. Men jeg synes det er et stykke frem dit enda...

Overrasker meg egentlig at det ikke er fler enn 41 % som har EB kort, jeg tror det må komme av at mange ikke gidder å registrere det på domestic No.
Det høres jo utrolig ut å sende ut en kampanje med triple statuspoeng når antallet *G er rekord høyt.

Men det er ikke unikt for SAS....satt senest i dag i en overfyllt Senatorlounge

Men det er ikke unikt for SAS....satt senest i dag i en overfyllt Senatorlounge

På en søndag? Var det noe uregelmessigheter da eller.
Det pleier ofte å vere bra fult på lufthansas lounger mitt i uka å det kan hvertfall ikke skyldes at det er for lett å bli *G (senator)

Var i GVA, og ja det var mange som skulle hjem fra skiferie, men ingen uregelmessigheter

Det høres jo utrolig ut å sende ut en kampanje med triple statuspoeng når antallet *G er rekord høyt.

Det er vel heller for å få folk til å velge SAS i disse stille månene, hvor de fleste flyseskaper sliter med å fylle opp flyene sine...

Back