Misnøye hos Brussels Airlines ansatte

Someone

Moderator
Medlem
Misnøye hos Brussels Airlines ansatte

Minner litt om SAS her, hvor ansatte blir sendt på fri uten lønn på vinteren, mens det blir mindre fri om sommeren.

https://www.aviation24.be/airlines/...ssels-airlines-staff-a-call-for-new-dialogue/

Brussels Airlines employees are expressing dissatisfaction with their work conditions as of January 24, 2025. Key issues include a significant reduction in flight hours during the winter season and unilaterally assigned leave schedules, which lower income in winter and reduce rest days in summer.

Re: Misnøye hos Brussels Airlines

Egentlig er jeg mest overrasket over hvor lite «misnøye» det har vært i Brussel Airlines…hos forgjengeren var jo streik nesten dagligdags.

Re: Misnøye hos Brussels Airlines

Dette er vel ganske symptomatisk for den "moderne" flyverden. Det er nå veldig sesongbetont og mer basert på ferietrafikk i stedet for arbeidsreiser, som vel er totalt motsatt av hva som var vanlig i legacy-verden i gamledager. Det er ingen tvil om at arbeidsbelastningen er blitt tildels veldig skjev.
Selv har jeg nå 25 % av mine feriedager garantert tilgjengelig om sommeren (det er for perioden slutten av mars til slutten av oktober i flyverden), og hvis ikke en holder tunga rett i munnen kan en ende opp med all sommerferien i april eller oktober. I Thomas Cook, da jeg var der, var der ingen ferie i august (absolutt høysesong) bortsett fra under spesielle omstendigheter.

Back