Misfornøyde politikere leier privatfly

Re: Misfornøyde politikere leier privatfly

Joda, men det er vel ett mindre lovbrudd: Kanskje hadde dem ikke AOC, kamskje hadde dem ikke forsikring, kanskje hadde dem ikke 100 timer på motor, osv, Men kanskje var flygeren kvalifisert for slike oppdrag selv om fly og klubb ikke var...?
Det blir jo uansett spekulasjon og man kan kverulere opp og ned for å vise hvor lur man er, men uansett burde det jo være litt bedre hvis man bare knakk 4 lover og regler isteden for 5.
Eller kanskje ikke, som sagt spekulasjon fra min side og ikke påstander, derfor er det ikke mye å krangle om. :rolleyes:

Jeg sa bare hva som står i reglene ;) I teorien skal det slås hardere ned jo mer utdannelse og høyere sertifikater du har. ICAO er tydelige i retningslinjene på at en erfaren pilot skal ha bedre innsikt i hvor grensen går.

Jeg sa bare hva som står i reglene ;) I teorien skal det slås hardere ned jo mer utdannelse og høyere sertifikater du har. ICAO er tydelige i retningslinjene på at en erfaren pilot skal ha bedre innsikt i hvor grensen går.

I teorien ja, men vi aner ikke hva slags sertifikat som står på spill.?
Javisst, hadde han eller hun B-C eller D så er det mere å miste og kanskje skulle Fartøysjefen ha visst bedre, etc, etc.
Jeg ser fra en annen vinkel, kanskje for jeg har bodd utaskjærs i 35 år.
Her får du straff eller smekk for hver lov du har drittet på.
Har du drept 10 mennesker får du 10 dødsstraffer, eller 10 livstids fengsel straffer.
Flyr du ulovlig får du en straff per lovbrudd.
Aner ikke hva Norske lover sier, men i følge kommentarer ovenfor spiller det ingen rolle hva slags sertifikat flyger hadde, skyldig uansett.
Tror også jeg nevnte ovenfor at jeg er ikke kjent med Norske lover og regler lenger så mine gulp er bare spekulasjoner.
Next..

Lokalpolitikere med høyere ego enn Oslo sin Raymond....så ikke den komme;-)

Forumet er flink til å si ifra om hva som er rett å galt da :colgate:

Attachments

• 312_lynch-mobb2.gif
    312_lynch-mobb2.gif
    29.7 KB · Views: 267
Back