Minneapolis, go or no?

CaptainMorgan

AirBussjåfør
Har mulighet til å reise til Minneapolis i sommer ifbm en faglig konferanse. Noen av de jeg har hørt med sier byen er dødskjedelig, mens andre sier det motsatte.

Hva er folks oppfatning her inne? Hva er det å se/gjøre osv?

Last edited:
Tja, jeg var innom der i fire dager sommeren 2011. Det er ikke den mest spennende byen jeg har vært i, men jeg har den holdningen at jeg kan ha det bra i de fleste byer i den siviliserte del av verden. Ting jeg fikk med meg:

- Mall of America (ikke så stort som jeg hadde trodd)
- Skulpturpark
- Masse god mat
- Dagstur med bil til Duluth

Anbefales eller ikke? Det kommer litt an på hvor kravstor du er ;)

Var der i mine yngre dager og det var en del bra nattklubber og utesteder!

Også innom Mall of America som var kult siden det va størst på tiden.. Mye kule butikker med masse drakter og tilbehør til amerikansk sport (som jeg var/er interessert i)..

Skal du gjøre noe veldig spesielt, så lei en bil og kjør sørover til en liten by som heter Harmony. Var der for noen år siden , og fikk en rundtur i en av Amish-koloniene der. Ganske spesielt får jeg si.
Noen mil videre ligger Spring Grove, første norske bosetning i Amerika, dersom det er av interesse.

Har mulighet til å reise til Minneapolis i sommer ifbm en faglig konferanse. Noen av de jeg har hørt med sier byen er dødskjedelig, mens andre sier det motsatte.

Hva er folks oppfatning her inne? Hva er det å se/gjøre osv?

Har vært der rett nok 18 år siden. Men syntes byen er veldig koslig. Du har Mall of America (USAs største kjøpesenter), du har fornøyelsespark og 2 dyreparker. Du kan ta hjuldamper på Missisippi. (Annbefaler de som går ut fra St Paul) da disse har de klasiske skovlen bak. Mens de som starter fra Minneapolis har skovler på siden. Liker du sport har du HHH Metrodome en av verdens største innendørs idrettsarenaer. Dog usikker på om Minesota Twins fortsatt spiller der. Du kan ta dagstur til Duluth eller sørover til Decorah i Iowa hvis norsk utvandringshistorie til USA er av innteresse.

Liker du sport har du HHH Metrodome en av verdens største innendørs idrettsarenaer. Dog usikker på om Minesota Twins fortsatt spiller der.

Mall of America Field, som den heter nå, synger på siste verset.The Vikings spiller sin siste sesong der i år, og the Twins er allerede i ny stadion. UM Gophers har også fått ny stadion, og spiller der.

http://www.msfc.com/

Ole Brumm?

Ja takk, begge deler? :)

Selv ville jeg nok anbefalt Orlando med alt som skjer der og muligens noe bedre vær og andre fritidsmuligheter. Skal selv i sommer, har også vært der flere ganger og trives veldig godt i området der.

MInneapolis er litt mer "by" enn Orlando som er mer feriested... Kanskje en fordel å være glad i turister og fornøyelsesparker om du drar til Orlando da.. hehe.

Kim

Mall of America Field, som den heter nå, synger på siste verset.The Vikings spiller sin siste sesong der i år, og the Twins er allerede i ny stadion. UM Gophers har også fått ny stadion, og spiller der.

Takk for info. litt synd da. En fantastisk arena.

Men skal Vikings begynne å spille utendørs igjen. Det kan jo bli en sæsr kald fornøeylse både for spillere og tilskuere.

Twins nye stadio heter Target Field og ligger i sentrum av Minneapolis og er definitivt verdt ett besøk på sommeren

Minneapolis har masse å tilby, også på utelivsfronten. Null sales tax på Mall of America. Flotte hoteller til økonomipris og herlige restauranter.

Jeg hadde besøkt Minneapolis over mikke mus sumpen når som helst!

Back