TenFour
ScanFlyer Blue
På veg ned til Gran Canaria, hvor jeg befinner meg nå. Ble jeg sittende på OSL å vente på incoming flight fra Las Palmas med Thomas Coock Airbus 321.
Greit nok, men jeg satt å fulgte siste del av flighten på flyradaren. Reagerte på at flyet alt for tidlig gikk ned mot minimums høyde allerede midt ute i Skagerak.
Og ganske overaskende gikk flyet inn for landing på Torp.
Det viste seg at flyet ikke hadde nok fuel det lille stykket som var igjen frem til Gardermoem.
Riktig nok hadde flyet hatt mye motvind, men dog....:fly
Jeg tror tross alt at det var en myndig kaptein som førte flyet og valgte å ta det ned på Torp. Til tross for store utgifter, og en ekstra forsinkelse på 1 time tok han ikke sjangsen på strekke strikken lenger.
Spørsmålet mitt er: hadde ikke flyet plass til mere fuel på tankene? Eller fyllte de ikke nok opp på Las Palmas til en så langt tur?
Og i så fall har det noe med pris på fuel på fuel i Spania.
Som en kuriositet fikk vi tilsvarende medvind i hekken på vår flight. :up:
Greit nok, men jeg satt å fulgte siste del av flighten på flyradaren. Reagerte på at flyet alt for tidlig gikk ned mot minimums høyde allerede midt ute i Skagerak.
Og ganske overaskende gikk flyet inn for landing på Torp.
Det viste seg at flyet ikke hadde nok fuel det lille stykket som var igjen frem til Gardermoem.
Riktig nok hadde flyet hatt mye motvind, men dog....:fly
Jeg tror tross alt at det var en myndig kaptein som førte flyet og valgte å ta det ned på Torp. Til tross for store utgifter, og en ekstra forsinkelse på 1 time tok han ikke sjangsen på strekke strikken lenger.
Spørsmålet mitt er: hadde ikke flyet plass til mere fuel på tankene? Eller fyllte de ikke nok opp på Las Palmas til en så langt tur?
Og i så fall har det noe med pris på fuel på fuel i Spania.
Som en kuriositet fikk vi tilsvarende medvind i hekken på vår flight. :up:
Last edited: