Vi dro andre juledag og flyet gikk klokken 06.50. Da vi våknet opp til ekstreme snømengder i hovedstaden klokken 03.00 så ble vi noe stresset. Jeg har heldigvis garasje, men i det varmekablene slutter opp fra underetasjen så satt bilen seg bom fast. Jeg begynner å se litt av argumentene om at 18” og bakhjulstrekk ikke er optimalt på vinterføre. Etter 25 minutter med bare kaos fikk jeg faktisk hjelp av to hyggelige nye landsmenn som kom tilfeldigvis forbi i en pirattaxi. Veien opp til Gardermoen var ikke brøytet så de gangene man nådde igjen biler så lå de selvfølgelig i 60 både i høyrefeltet og ”mitt” felt. Vi rakk frem i tide i alle fall.
Der stod Thomas Cook A321 totalt nesnødd og jeg var temmelig sikker på at dette MÅTTE bli kraftig forsinket eller kansellert, men de var faktisk bare 40-50 minutter forsinket inkluder deicing. Dette syntes jeg var meget imponerende. Kapteinen koste seg og fortalte flittig om flyet, blant annet om at han måtte ruse motorene 15-20 sekunder før takeoff på grunn av kulden (minnet meg om en av mine forrige charter turer som pjokk i Caravellen til Sterling)
Da det var chartertur våget vi oss på tradisjonen FØR 12 og fikk levert bloody maryen og champisen (Pommery) tidlig. Servicen om bord var svært god og imøtekommende. Alle var meget godt humør bortsett fra en ganske fjollete steward som uffet og akket seg og var litt klisje.
En ”artig” detalj var at de valgte juletallerken som mat på 2 juledag hvor folk flest er ganske lei dett, og da spesielt i kald plastikk variant – tanken var dog god.
Hotellet var meget bra (med tanke på at vi hadde med en liten) Terrazamar Sunsuite Royal (Orkide Suite) som var ranket som nummer 1 på tripadvisor.
Det var faktisk en terrasse på over 40 kvadrat med solsenger osv. samt tilgang på "privat" basseng. Litt stivt priset for charter syntes jeg – 11.000 per pers for en uke. Her var det dagens VG og frokost på terrassen hver dag.
Mye god Cava gikk det også med (selv om jeg vet dette er et milliardær-forum hvor champisen flyter)
Været var som håpet meget bra med 26 grader uten en sky om dagen, og faktisk to kvelder med 20 grader. Vi kom ned dagen etter ca 1 uke med kulde og regn.
Puerto Rico sentrum var som fryktet og det ble med første kvelden. Vi fant forøvrig et par bra restauranter oppe i dalene blant annet Minanas (Ranket som nummer 1 på tripadvisor) som var OK (tok nyttårsaften der) og en som het La Taberna - denne var det meget høy standard på. Nede ved havnen var det også noen ganske bra, blant annet Caballito del Mar som var en bra fiske restaurant.
Turen hjem gikk prikkfritt, med om mulig hyggeligere betjening og ingen ”fjoller”.
Bilen sto på P10, men det ga ikke flere fordeler enn at den var isfri. Bilen hadde ikke tålk kulden og hadde glidd inn i en slags paremodus på grunn av ”high battery discharge” så jeg må låse opp med en liten nøkkel gjemt i fjernkontrollen og I-driven er like tydelig som en polsk hotell TV. Service på mandag.
Charter konseptet syntes jeg er en grei sak hvor alt er ferdigtygd, buss 32 med Ving logo osv. Jeg liker også at man kan fly 5-6 timer for å oppnå en temperaturforskjell på 45 grader. Men jeg må helt ærlig si at det blir nok en god stund til en slik tur igjen. 22.000 for to voksne og et spedbarn i en uke syntes jeg det ikke er verdt. For den summen er man godt i gang med en Thai ferie.
Legger inn noen mobilbilder nå – og noen flere senere. (flybilder da dette er vel et flyforum)
Der stod Thomas Cook A321 totalt nesnødd og jeg var temmelig sikker på at dette MÅTTE bli kraftig forsinket eller kansellert, men de var faktisk bare 40-50 minutter forsinket inkluder deicing. Dette syntes jeg var meget imponerende. Kapteinen koste seg og fortalte flittig om flyet, blant annet om at han måtte ruse motorene 15-20 sekunder før takeoff på grunn av kulden (minnet meg om en av mine forrige charter turer som pjokk i Caravellen til Sterling)
Da det var chartertur våget vi oss på tradisjonen FØR 12 og fikk levert bloody maryen og champisen (Pommery) tidlig. Servicen om bord var svært god og imøtekommende. Alle var meget godt humør bortsett fra en ganske fjollete steward som uffet og akket seg og var litt klisje.
En ”artig” detalj var at de valgte juletallerken som mat på 2 juledag hvor folk flest er ganske lei dett, og da spesielt i kald plastikk variant – tanken var dog god.
Hotellet var meget bra (med tanke på at vi hadde med en liten) Terrazamar Sunsuite Royal (Orkide Suite) som var ranket som nummer 1 på tripadvisor.
Det var faktisk en terrasse på over 40 kvadrat med solsenger osv. samt tilgang på "privat" basseng. Litt stivt priset for charter syntes jeg – 11.000 per pers for en uke. Her var det dagens VG og frokost på terrassen hver dag.
Mye god Cava gikk det også med (selv om jeg vet dette er et milliardær-forum hvor champisen flyter)

Været var som håpet meget bra med 26 grader uten en sky om dagen, og faktisk to kvelder med 20 grader. Vi kom ned dagen etter ca 1 uke med kulde og regn.
Puerto Rico sentrum var som fryktet og det ble med første kvelden. Vi fant forøvrig et par bra restauranter oppe i dalene blant annet Minanas (Ranket som nummer 1 på tripadvisor) som var OK (tok nyttårsaften der) og en som het La Taberna - denne var det meget høy standard på. Nede ved havnen var det også noen ganske bra, blant annet Caballito del Mar som var en bra fiske restaurant.
Turen hjem gikk prikkfritt, med om mulig hyggeligere betjening og ingen ”fjoller”.
Bilen sto på P10, men det ga ikke flere fordeler enn at den var isfri. Bilen hadde ikke tålk kulden og hadde glidd inn i en slags paremodus på grunn av ”high battery discharge” så jeg må låse opp med en liten nøkkel gjemt i fjernkontrollen og I-driven er like tydelig som en polsk hotell TV. Service på mandag.
Charter konseptet syntes jeg er en grei sak hvor alt er ferdigtygd, buss 32 med Ving logo osv. Jeg liker også at man kan fly 5-6 timer for å oppnå en temperaturforskjell på 45 grader. Men jeg må helt ærlig si at det blir nok en god stund til en slik tur igjen. 22.000 for to voksne og et spedbarn i en uke syntes jeg det ikke er verdt. For den summen er man godt i gang med en Thai ferie.
Legger inn noen mobilbilder nå – og noen flere senere. (flybilder da dette er vel et flyforum)
