Mini rapport med litt syting - SK LHR-OSL

Jeg reiser ofte med SAS og kan ikke huske at de har tatt fra meg setet "mitt", utover oppgraderinger da.

Du har nok en bedre "aura" enn meg og en del andre ;) Jeg har sikkert ikke reist så mye som deg, men har opplevd dette en del ganger - faktisk også blitt splittet fra min langt bedre halvdel.

Du har nok en bedre "aura" enn meg og en del andre ;) Jeg har sikkert ikke reist så mye som deg, men har opplevd dette en del ganger - faktisk også blitt splittet fra min langt bedre halvdel.

hehe ... Ja, kanskje :) Vil aldri motsi personlige erfaringer - og hadde jeg opplevd slikt igjen og igjen, hadde jeg blitt forbanna. Så jeg skjønner deg godt. Uansett synes jeg ordningen med fritt setevalg ved bestilling ikke har spesielt stor verdi ettersom det stort sett alltid bare er seter langt bak som er tilgjengelig i Economy.

Last edited:
Hmm... jeg må ha en dårlig utstråling.. Fløy til cph i dag, biz billett. Booket 1a og 1c. Fikk 9a og 9c, selv om jeg sjekket igjen når mobil innsjekken dukket opp... Kult at jeg opplever dette mot normalt. sorry, men må flire av dette skvipet.

Hmm... jeg må ha en dårlig utstråling.. Fløy til cph i dag, biz billett. Booket 1a og 1c. Fikk 9a og 9c, selv om jeg sjekket igjen når mobil innsjekken dukket opp... Kult at jeg opplever dette mot normalt. sorry, men må flire av dette skvipet.

Syntes ganske mange av innleggene dine kun handler om hvor grusomt det er å fly SAS, og/eller nedrakking av noen som skriver noe positivt om SAS. Kan du ikke bare gjøre forumet og deg selv en tjeneste, slutte å fly SAS?

Syntes ganske mange av innleggene dine kun handler om hvor grusomt det er å fly SAS, og/eller nedrakking av noen som skriver noe positivt om SAS. Kan du ikke bare gjøre forumet og deg selv en tjeneste, slutte å fly SAS?

Såpass, kraftig kost. Godt råd: tenk deg om 3 ganger, pust dypt inn og tenk igjen på om det innlegget var nødvendig..

SudCaravelle og meg er vel like sånn sett, jeg har hatt noen gode utblåsninger om SAS her. Og nei, det er ting som gjør at jeg ikke slutter å fly de. Selv om de er opphavet til noen av de mest tragiske opplevelsene mine, så er de og opphavet til mye god kundeservice. Sånn er det bare.

Og nå, pusteøvelse for deg. :)

-A

Jeg skriver ikke innlegg i sinne og setter selvfølgelig pris på at andre deler sine erfaringer med trip reports.

Jeg syntes likevel det er litt 'mystisk' at han fortsetter å fly SAS, etter så mange dårlige erfaringer. Selv om han burde vite bedre fortsetter han å begå samme feil...

Selv i trip reports som omhandler Icelandair kommer det frem hvor 'dårlig' SAS er.

Kun en besinnet subjektiv observasjon fra min side...

Hvis du aner hvor mange ganger jeg har hoert folk si at de aldri skal fly SAS igjen for saa se dem like blide igjen uka etter ... Slik er'e bare... Se hva Utflyttet skrev over.

Jeg syntes likevel det er litt 'mystisk' at han fortsetter å fly SAS, etter så mange dårlige erfaringer. Selv om han burde vite bedre fortsetter han å begå samme feil...

Det hender også at man folk ikke har et valg, dvs. at andre tar valget for dem (eks. arbeidsgiver)

Det hender også at man folk ikke har et valg, dvs. at andre tar valget for dem (eks. arbeidsgiver)

Ellers at oppsiden er bedre enn nedsiden, og det er da enda lov å minne SAS på at alt det onde blir ikke bra, bare fordi de har medvind noen dager. ;)

Sic transit gloria mundi, etc.

-A

Jeg skriver ikke innlegg i sinne og setter selvfølgelig pris på at andre deler sine erfaringer med trip reports.

Selv i trip reports som omhandler Icelandair kommer det frem hvor 'dårlig' SAS er.

Kun en besinnet subjektiv observasjon fra min side...

Hei Sir.

Det er ikke så mystisk, jeg lider ikke på turene, men irriterer meg i ny og ne om at det er de små tingene som hadde vært lett å fikse på. Mulig jeg kommer noe sterkere ut enn virkeligheten - men det kan være umodne svar til det jeg syntes noen ganger er litt vel pro SAS i andre innlegg.

Jeg har vokst opp med svært mange SAS flighter gjennom tidene og savner nok de store Janne tidene på 80 tallet.

Kan du ikke bare gjøre forumet og deg selv en tjeneste, slutte å fly SAS?

Forumet tåler vel forskjellige vinklinger?

Nå må du slutte da, det må være lov å sammenligne med det oftest nevnte alternativet. :8:

Til info så flyr jeg ca 5 longhaul flights i året, og da er de fleste ikke SAS.

:p (PS! du kan jo velge å ikke lese mine innlegg etter pusteøvelsene.)

SC

Last edited:
Håper du bruker like mye energi på å si ifra til SAS CR, som du bruker på å klage her...

Dette er et diskusjonsforum for luftfart. Da må man tåle at folk har meninger om luftfart, at folk mener noe annet enn en selv og at man til og med ikke liker meningene til den andre. Av og til er enkeltes meninger basert på personlige erfaringer. De som har negative erfaringer som har med luftfart å gjøre, må få lov til å fortelle om disse uten å bli betegnet som klagere eller på annen måte direkte eller indirekte bli bedt om å la være å ytre sine meninger. Vær gjerne uenig og fortell hvorfor. Men la folk få fortelle og mene.

Skjønner caravellen godt jeg. Som en som møter kundene ansikt til ansikt er det frustrerende å høre: ja men jeg sjekket inn på sete sånn og sånn, og ikke vite hva som har skjedd.

Her møter vi ansatte en utfordring som kan deles inn i følgende:

1. vi ser ikke at passasjerer har blitt flyttet på, dette kan skyldes flybytte, eller annen versjon. Er ikke alle SK fly som har 1AC, og kanskje det neste ledige var rad 9..

2. Der foretas et flybytte og noen passasjerer havner på andre seter enn de sjekket inn på og dere opprinnelige forblir ledig:headbang

3. Noen ganger er data og fremskritt noe lort, men enklere enn de gammle riv av og klistrelappene, skjønt hadde du revet av et setenr. så hadde du revet det av:old

Ytringsfriheten gjelder vel i det åpne rom også og ikke bare til SAS-cr:stir

Jeg kan jo nevne den ene gangen jeg reiste med SAS i paid business (det var dog før de innførte flere klasser i kabinen, og billetten ga kun "bakkefordelene" samt bagasjekvote/bonusopptjening): Sjekket inn etter reisefølget, og damen i skranken skjønte at jeg reiste sammen med han som stod og ventet på meg. "vil du sitte ved siden av han, kanskje?" Jo takk, og jeg fikk BP som det stod 5B på. flighten ble operert av en av disse grisene som hadde 2x3-seating på de fremste radene, så da ble det rad litt-lenger-bak på oss.

Back