Min tur Japan og test av ANA 787.

_volcom_

ScanFlyer Blue
08.08.2012*

OSL-FRA
ETD: 06.35 ETA: 08.50
Flight: NH 6186 Airbus 319
Reg *: D-AILK
Sete : 10F flyttet til 25F
Pax : 40 pax ca
Boarding : 06.05
Push : 06.34
Take off : 06.39
Landet : 08.18

Etter våknet 03.50, 30 min før ringeklokkene skrek var dt bare hive seg gjennom dusjen og pakke sammen siste rest før en slang seg i taxi kjapt til oslo S og flytog.
Slapp heldigvis unna buss for tog osv da dette var ferdig 2 dager før jeg skulle ut å reise. Flytog 04.45.
Flytoget avg på rute og ankomst på rute. Ikke noe nevneverdig spennende som skjedde der. Har en tatt flytoget en gang er det samme neste gang og gangen etter der osv :P
Ble overraskende nok opplyst at det var 6 min ventetid i sikkerhets kontrollen og ingen større forsinkelse ved osl for øyeblikket. Skulle vel bare mangle tenkte jeg da det vel ikke går mye fly før 05 ihvertfall.

Hadde sjekket inn og valgt sete på første legg kvelden før så bare få ut bagasjetag. Men det fikk jeg ikke og fikk beskjed at det gjorde en ikke når en flydde Lufthansa. Noe jeg syntes var rart. Fikk også opp på skjermen at jg måtte sjekke inn bagasjen på nytt i Frankfurt men det ordnet damen i skranken og sa at den ble sent hele veien frem til Tokyo. Raskt gjennom sikkerhetskontrollen.

Ble en liten tur gjennom tax free og kiosk før en satt seg ned med gate 38 og ventet på boarding. Ingen boarding annonsering som jg fikk med meg denne morgen. Men nok av andre morsomme annonseringer rundt om på OSL denne morgenen. Tok med aftenposten og DN så en hadde noe lesestoff på turen.
To smilende flyvertinner fremme som ønsket velkommen på tysk og engelsk. Boarding gikk fort inntill en skulle blokkere midtgangen i 5 min før han fikk på plass koffertene sine.
Fant etterhvert vindusete med nødutgang og satt meg godt tilrette. Kapteinen kom på PA og fortalte at flytiden var beregnet til 1t 40min og at været i Frankfurt var bra. Men at kunne bli noen min lengre flytid pga av trafikken inn til FRA. Safety demo på tysk og engelsk og etter den en forhånds innspilt annonsering på norsk. Noe jeg faktisk syntes var ganske bra.

Pushet minuttet før rute og take off 5 min etter push. Tok av mot nord, venstresving og sørover over oslo osv. Prøve sjekke ruten litt mere nøyaktig når en kommer seg på flightradar24.
Serveringen startet fort og sluttet for. Med 40 pax og sjokolade muffins og drikke var det fort unnagjort. Ble to runder med drikke. Hev nedpå en kaffe og to glass cola. For tidlig å begynne på noe anna for min del. Selv om ser de fleste har seg en øl eller sjampis her inne.
Stortsett overskyet hele veien ned så var ikke mye å se på med unntak av noen få ganger.

Setebelt skiltet kom på 08.03 47 min før opprinnelig landingstid. Landet 08.18. tok litt tid inn til gate. Så parkerte vel 20 min før rute. fjernparkerte på Y160. Buss inn til terminalen og opp i gate område B hvor en venter på neste leg med B787.

Skal prøve å få opp bilder når kommer hjem. Skrevet på ipad her nå.
 
Last edited:
Tips.....; Les gjennom korrektur før du poster. Ble litt sliten av å lese...;)

Ellers bra innhold :)
 
Blir spennende å lese fortsettelsen. Japan er alltid et spennende land.

MEN: sikkerhets kontrollen, sjokolade muffins, forhånds innspilt, Setebelt skiltet, vindus sete osv. er ord som enten skrives med ett ord (uten mellomrom) eller eventuelt med bindestrek.
 
Skal nok rettskriving underveis. Ikke så lett å skrive med døgnrytme fra h.. Pga lite søvn på fly osv :P så får vel kanskje postet fra-hnd etappen i morgen :)
 
Kjør på. Blir bra når du får blandet inn noen bilder her også. Glær mæ te ræsten sjø.
 
Flyet ved gate 38 som fraktet meg første turen ned til Frankfurt.
6d6a1ff110e786fc3b0e22058de82ac7.jpg


Gate 38.
b0164f0c782c8fdda0f3b85d3b119739.jpg


YO sushi på OSL.
c0b4c87226354c4457e1513ff5087f96.jpg


Serveringen underveis til FRA.
bd11d1c678f16668a20ec4797d6dc5ad.jpg


Var ikke så mye å se på underveis pga skyene.
3ba099cd5c5b8ee195b24e3403bc0dd5.jpg


Ellers ble det svært lite bilder før en kom seg til Frankfurt.
 
Så noen bilder fra Frankfurt mens en hadde nærmere 3t før ANA og 787 skulle fly meg til Tokyo.

U.S Airways airbus 330
99000ef8b98d799ba556159c7ae7d098.jpg


Lufthansa 340
c506bcd500c3306584657273ec986c25.jpg


De neste bildene under ble tatt mens jeg satt og skulle nyte en god sjampagne frokost.

2 Air Canada 777-300
8c3a25f40d052e952529fca3f9d02707.jpg


Frokosten.
a180b0d9c918ea8da11329f23215b950.jpg


Mens jeg satt og spiste så jeg 787 jeg skulle fly med ble tauet til gate. Satt og håpte at det skulle parkere på den ledige gaten som var rett nedforbi vinduet. Men skulle jeg være så heldig at den skulle parkere der? Til min overaskelse så ble det gaten nedenfor meg og dermed kunne jeg sitte å se på den da de gjorde den klar til avgang.
Dermed vil de neste bildene bli viet til ANA 787. Og skulle noen syntes det bli for mye bilder så er det bare bla lengre ned. Og bildene er forøvrigt tatt gjennom et ikke så godt vasket vindu så får beklage evt litt "skitne" bilder.

f389dc9769718d05723d8631192be5c9.jpg


ac2e5fbdc69c43b2f55359f86c925616.jpg


e78f73c66be32bf509d646380b60c847.jpg


1bc4ca66b9915734928ee9a1090b82c7.jpg


0e721b27a2479191b7f7bfdaa78eab11.jpg


7bca00235f11579b7143d8c9b39ec59c.jpg


2362398347dc7e633cdfde69046df84c.jpg


Air Canada boeing 777 etter pushback.
9f5e68d36eaa066f3eed9b4e83bf8c70.jpg


British Airways boeing 767
83e1f22d29db4a78d803225d554e3807.jpg


Lufthansa boeing 747-8
485f99275f728ae9595a18e198b7f2dd.jpg


Etihad airbus 330
2c78444e3fa71bd7fe52f0915e8a318f.jpg
 
Back
Top