Min første tur i biz til CPH

Min første tur i biz til CPH

Hei

Planlegger min første business klasse tur og lurer på litt av hvert :)

1. Fant en pris på t/r SVG - CPH på kr 6330 er dette en ok pris ??
2. Får jeg utnyttet business klassen på en så kort tur ??
3. Lander kl 07:15 og drar igjen kl 20:55 kan jeg bruke Loungen hele dagen da ???

Håper noe kan hjelpe en som bare har fløyet monkey class før :)

Re: Min første tur i biz til CPH

1. Det kommer an på øyet som ser, men for en businessklasse billett på en såpass kort tur til den prisen når man er på ferie ser jeg ikke poenget med
2. Overhodet ikke. Ikke bare er det kort, men det er heller ingen businesskabin på strekningen. Kun economy extra
3. Ja, men håper du har andre planer enn bare sitte i loungen?

1. Fant en pris på t/r SVG - CPH på kr 6330 er dette en ok pris ??

Nei, det er etter min mening alt for dyrt.

2. Får jeg utnyttet business klassen på en så kort tur ??

Vel, nei. Det finnes heller ingen business class-kabin på denne flighten, kun Economy Extra.

3. Lander kl 07:15 og drar igjen kl 20:55 kan jeg bruke Loungen hele dagen da ???

Ja, det mener jeg du skulle gjøre. Jeg ser dog intet poeng med å sitte i en lounge hele dagen.

Men hvorfor den routingen? Jeg ser du oppgir Gardermoen som location. Da vil jeg heller anbefale en billett med BA t/r London, som du kan få for ca. 2600 NOK (hvis du overnatter natt til søndag i London). Det er mer verdt pengene enn Economy Extra for over 6000.

For den pris kan du jo næsten komme til Asien på First Class, hvis du benytter dig af US Airways' 50%-tilbud hvis det kommer igen. At betale så mange penge bare for at flyve biz en kort strækning, hvor serviceniveauet ikke er noget specielt, giver ikke meget mening. For samme pris kan du komme til Thailand på economy, som er næsten tilsvarende kvalitet som Europa-Biz.

Spar hellere pengene og flyv biz på longhaul - eller bestil et godt hotel for pengene, hvis du vil have lidt luksus.

At bruge så mange penge på en C-klasse billet uden noget egentlig formål giver ingen mening.

hmm hvor fant du de prisene ??? miligheter for og ta SVG på start og ankomstplass ??
er borte i stvg den helgen jeg planlegger :)

Du får jo LH til FRA for 1650,- fra SVG ieconomy hvor det er omtrent samme nivå som på Eco Extra (da jeg regner med at fleksibilitet osv er uvesentlig) Da har du 5000 til mat, drikke og ro som du ikke får på grunn av null lounge ;)

Det å betale for biz innad i Europa er bortkastede penger med mindre man ikke er ute etter en heftig mileagerun hvor man trenger alle tilleggene. Jeg betalte ca 6000 NOK t/r HNL-LAX i domestic "F". Innenriks i USA får man ikke noen lounge, men gud så mye bedre service man får og det setter man pris på en såpass lang flyging som det er. Spesielt deilig var det å skippe hele køen i sikkerhetskontrollen på LAX på vei tilbake. Den køen var sinnsyk lang...

Pelle Propell, hvis du vil ha en billig business-billett med SAS Stv-Cph bør du heller kjøpe 10000 eurobonuspoeng på sas.no. SAS kjører fortiden en kampanje der de selger poeng med 40 prosent rabatt, så dette vil koste deg 222 euro, snaut 1800 kr. 10000 poeng er for tiden nok til en businessbillett tur/retur Norge-Cph. Du ender dermed opp med å spare endel tusenlapper fremfor å betale full pris på billetten, noe jeg personlig ikke ville gjort.

Til trådstarter og LN-FHU: Den reisen som jeg gjorde er også mulig ex-SVG. Mine lillebror gjorde dette, og vi møttes i FRA, og fortsatte reisen sammen. Til TS: Du må bruke multisegment bookingen hos Lufthansa.

Back