Millitærområdet på flesland

Re: Millitær området på flesland

Jepp, to gamle engelske brødre hadde den stående der i tilfelle de skulle på tur til Bergen. Kjek å ha egen bil og ikke slite med taxi. Den akkumulerte noe sykt med parkeringsavgift og de betalte alltid, men så ble det så dyrt og upraktisk at for å avslutte det så gav de bilen som betaling, mener jeg å huske det var.

-A

trykk på bildet! bak bildet er artikkelen :D

F-104 ble restaurert av en mekanikker som var stasjonert på Flesland. Flyet ble sendt til Texas til en privatperson .
Vedkommende restaurerte også en F-86 hvis jeg ikke tar feil.

Vedkommende restaurerte også en F-86 hvis jeg ikke tar feil.

Du tar ikke feil :D Den står hvertfall nå på Gardemoen (flysamlingen).

Velkommen til forumet ;)

Sikker på at nettsenteret er i det fjellanlegget Gandalf?

Ikke nettsenteret, men "maskinrommet" vårt hvor utstyret er ligger innerst i det fjellanlegget ja. Og Rolleren står der ennå. Utrolig nedstøvet.

Mvh,

Har vært inni hangaren noen ganger, det skal være en propel på en veg der inne jeg er usikker på hvilket fly den har vært på. Jeg trodde det var en Bird Dog. Er det noen som vet det.

fikk en privat omvisning i fjellet en stund tilbake, så ingen fly der inne (desverre) men jeg har hørt rykter om at forsvaret har lyst å lage et feltsykehus der inne... om det stemmer vet jeg ikke

Jeg gjenoppliver en gammel tråd: i går kveld i 2300 tiden hørte jeg en ganske annerledes motordur fra Flesland enn hva den gjengse 737 gir fra seg, er det noen som vet om det er stasjonert noen F-16 der for tiden i forbindelse med militærøvelsen som pågår i Bergen?

Edit: Måtte google litt og fant en del bilder fra når en hel haug med F-16 fra Hill AFB besøkte Flesland tidlig på 1980-tallet (1981?) Kult med litt "lokalhistorie".

Attachments

• US_F-16_at_Flesland_2.jpg
    US_F-16_at_Flesland_2.jpg
    69.9 KB · Views: 435
  • afl.jpg
    afl.jpg
    106.2 KB · Views: 430
  • US_F-16_at_Flesland.jpg
    US_F-16_at_Flesland.jpg
    57.9 KB · Views: 427
  • NoRAF_F-16_and_Braathens_737-200_at_Flesland.jpg
    NoRAF_F-16_and_Braathens_737-200_at_Flesland.jpg
    39.4 KB · Views: 430
  • last ned.jpg
    last ned.jpg
    6.2 KB · Views: 423
Last edited:

Jeg gjenoppliver en gammel tråd: i går kveld i 2300 tiden hørte jeg en ganske annerledes motordur fra Flesland enn hva den gjengse 737 gir fra seg, er det noen som vet om det er stasjonert noen F-16 der for tiden i forbindelse med militærøvelsen som pågår i Bergen?
Vet ikke noe om F-16, men det stod ihvertfall en globemaster på fjernpark da jeg fløy derfra i ettermiddag.

Last edited:
Back