vis det er norge som har den høyeste andelen
rart at SIA ikke har startet en direkterute til OSL
Dette betyr jo at det er ca 20 ruter med over 20.000 passasjerer. Så det er da hvertfall 20 potensielle langdistanse ruter for Norwegian. I tillegg er det nok mange ruter som ville fått en veldig stor økning med 1-2 direktefly i uken. Som f.eks Hawaii, Maldivene og steder i Karibien.
Ulempen med 1-2 frekvenser i uken, er at hele business segmentet faller bort.
Forretningsreisende kan ikke gamble på et selskap som har så dårlig med frekvenser, da er det også vanskelig å få høyere snitt-pris pr. billett.
Så det er da hvertfall 20 potensielle langdistanse ruter for Norwegian.
Eller for SAS. Eller selskaper med sin hub i andre enden...
Ja, de er absolutt aktuelle for SAS eller som du sier selskaper med Hub i andre enden. Ser jo for eksempel Qatar som flyr daglig Oslo-Doha og Doha er jo ikke inne på listen en gang. Det betyr jo også at det er nok andre destinasjoner som ikke står på denne listen som kan være aktuelle. Tror f.eks destinasjoner som Hawaii, Maldivene, Phuket og Rio er eksempler på sånne steder.
Ser jo for eksempel Qatar som flyr daglig Oslo-Doha og Doha er jo ikke inne på listen en gang.
Listen er fra 2012 - da var vel ikke QR i gang ?
Om du tenker på listen som Solvi linker til, så viser den topp 20 unserved destinations. Altså destinasjoner som ikke har direkterute fra OSL. Derfor står ikke Qatar der![]()
Sant nok, men ruten hadde vel ikke begynt i 2012 som er året listen er fra? Mener den starter opp i 2013.
5. oktober starter Qatar Airways den nye flyruten, med fem flyvninger i uken. Flyselskapet skal bruke Airbus A330-maskiner på ruten.