Aar og dag-utrykket pleier aa brukes om noe som skjedde for mye lenger siden.
Tror at situationen på TRF nå mere normaliserer seg.
Det er jo begrenset hvor mange ruter man kan få lønnsom drfit på også.
Men at de sa nei til base for FR, tror jeg på sikt er fornuftig. Man skal leve om 5-10 og 15 år også.
Moss lufthavn Rygge hadde 179 363 passasjerer i juli, viser statistikken som Avinor gir ut månedlig.
Sandefjord lufthavn Torp hadde i samme måned et passasjertall på 176 263, en nedgang på 14,8 prosent fra juli i fjor.
Og nå trenger de flere parkeringsplasser !
Det annonseres nå også heftig i hovedstaden, med Ryanair-kart og uthevet med "45 min fra Oslo".
Det er synd å si det, men det tar ikke mer enn 45 minutter å kjøre fra Oslo til Rygge, selv når man holder fartsgrensen. Det varierer selvfølgelig litt avhengig av hvor i byen man bor, men fra Manglerud tar det under 40 minutter.Er ikke det å ta vel hardt i...kanskje UP vil ha tips om Ryanair?![]()
Det er synd å si det, men det tar ikke mer enn 45 minutter å kjøre fra Oslo til Rygge, selv når man holder fartsgrensen. Det varierer selvfølgelig litt avhengig av hvor i byen man bor, men fra Manglerud tar det under 40 minutter.
For oss som er opptatt av vekst på OSL er det litt synd at Rygge ligger så lett tilgjengelig for befolkningen i Oslo, men heldigvis ser det ut som om vi klarer oss godt i konkurransen. Målt i absolutt antall passasjerer har veksten vært større på OSL enn på RYG i juli.Er det synd? Går alltids an å kjøre om Fredrikstad![]()
Det er synd å si det, men det tar ikke mer enn 45 minutter å kjøre fra Oslo til Rygge, selv når man holder fartsgrensen. Det varierer selvfølgelig litt avhengig av hvor i byen man bor, men fra Manglerud tar det under 40 minutter.
For oss som er opptatt av vekst på OSL er det litt synd at Rygge ligger så lett tilgjengelig for befolkningen i Oslo, men heldigvis ser det ut som om vi klarer oss godt i konkurransen. Målt i absolutt antall passasjerer har veksten vært større på OSL enn på RYG i juli.
For oss som er opptatt av vekst på OSL er det litt synd at Rygge ligger så lett tilgjengelig for befolkningen i Oslo, men heldigvis ser det ut som om vi klarer oss godt i konkurransen. Målt i absolutt antall passasjerer har veksten vært større på OSL enn på RYG i juli.
Det er klart en flyplass betyr mye for utviklingen i distriktet, samtidig må/bør (slik jeg har hevdet på forumet tidligere) Østlandsområdet ses under ett og vei og jernbane i triangelet Lillehammer-(Gardermoe)-Oslo, Grenland-(Torp)-Oslo og Halden-(Rygge)-Oslo bygges ut med frefelts vei og dobbeltsporet høyhastighetsbane. For Torps vedkommende vil det bety at store deler av Telemark, Vestfold (hele), Buskerud og også Akershus (eks Asker) vil ligge innenfor en (tilnærmet) times reisetid.
Ny dobbeltspoet jernbane i Søndre Vestfold må legges innom terminalområdet på Torp og flytoget kan pendle mellom Torp og Gardermoen.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.