Merkelig

Peterfsx

ScanFlyer Blue
Jeg var ut å sykklet nå nettopp, plutselig så jeg et fly med fire kondensstriper over meg. Jeg var rask med å sjekke radaren, men der var det et to motors fly som viste, kan to motors fly lage fire striper?

merkelifly.jpg

Det er det røde flyet, en 767-300er.

Re: MERKELIG

Kan jo ha vert en Avro også
Er en del av Atlantic sine som ikke viser posisjon , mens andre viser

Eventuelt så kan det ha vært hvilket som helst fly som ikke vises på flightradar24.no
Det er jo ikke få fly som flyr over Sør-Norge i løpet av den dag, og svært mange følger samme track.

Min flyradar viser alle fly, både med og uten ADS, med og uten Mode S, og til og med de uten transponder! Ædabæda! :)

Min flyradar viser alle fly, både med og uten ADS, med og uten Mode S, og til og med de uten transponder! Ædabæda!

Og de vises med posisjon ..... ?

linja er akkurat der jeg så flyet fly over, den var ganske stor!

Nå er den linja rimelig lang, men dersom du befinner deg mot slutten av den (ser at Flightradar24 har hentet data fra enkb radar :) ) så tror jeg nok at maskinen du så var en NATO E-3.

ENKB, hint bamseh jobber på Kontrollsentralen på Sola.

Nesten rett! ENZV, som er TWR/APP.. :)

Men for å bringe litt seriøsitet, det er faktisk ikke alle fly som er utstyrt med ADS-posisjonering (som trengs for flightradar24).

Men som foreslått, at det var en AWACS er vel meget sannsynlig, de både flyr mye enroute og store holding patterns i området...

Re: MERKELIG

Kan jo ha vert en Avro også
Er en del av Atlantic sine som ikke viser posisjon , mens andre viser
Kan det ha vært en An-124? Den er jo "ganske stor" og viser vel ikke på flightradar24, eller?
Hvis du har sted tidspunkt kan vel du finne det ut Lennart?

Alt kan finne si databasen, så klart
Men spørs om jeg har dekning så langt nord som det ser ut som han her karen bor

Back