• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Merkelig avgang fra KRS kl 0010 i natt

Bizflyer

FinalCall.travel/no
Medlem
Jeg hørte en kraftig lyd 10 min over midnatt natt til i dag. Da jeg gikk ut på verandaen så jeg et fly i mørket som tydeligvis hadde tatt av fra Kjevik. Det var stort og bråket mye mer enn de vanlige gjestene på Kjevik.

Er det noen her inne som har mulighet for å sjekke hva det var? Meg bekjent er det ikke noen ruteflygning på KRS med så sen avgangstid.

BF:question:

Det kunne det kanskje ha vært, men ville et amatørlag som det kommet i et charterfly da? Det bråkte noe inni h.....te.

Andre med inside information?

BF:-p

Originally posted by Bizflyer

Det kunne det kanskje ha vært, men ville et amatørlag som det kommet i et charterfly da? Det bråkte noe inni h.....te.

Ja... ofte kommer slike lag med eldre maskiner fra ett eller mer elle mindre suspekt flyselskap fra en kanskje enda mer suspekt land... fordi det er billig.

Husker når Olympiakos var her i 99. De hadde chartret en 732 fra Princess Airlines. Den var i utganspunktet hvit, men hadde ikke sett kombinasjonen vann og såpe på en stund så den gikk vel for koksgrå. Tung og treg var den også. Bråkte noe inni granskauen og for den som er litt kjent i Molde området, så var det bare så vidt den gikk klar av fjellet Skåla etter avgang på 07 med fulle tanker og destinasjon Athen...

Originally posted by enml

Ja... ofte kommer slike lag med eldre maskiner fra ett eller mer elle mindre suspekt flyselskap fra en kanskje enda mer suspekt land... fordi det er billig.

Husker når Olympiakos var her i 99. De hadde chartret en 732 fra Princess Airlines. Den var i utganspunktet hvit, men hadde ikke sett kombinasjonen vann og såpe på en stund så den gikk vel for koksgrå. Tung og treg var den også. Bråkte noe inni granskauen og for den som er litt kjent i Molde området, så var det bare så vidt den gikk klar av fjellet Skåla etter avgang på 07 med fulle tanker og destinasjon Athen...

Vær glad for at dere slipper slike situasjoner i fremtiden. Neste år blir det jo vikarbyråligaen på Molde...

Også denne gangen er flyet blitt foreviget av en av Kjeviksidens gode hjelpere. Oddvar Paulsen har sendt meg dette bildet av Aviajets MD83, reg. 9A-CDA.

oddvP_Aviajet_MD83_9A-CDA.jpg

Originally posted by GF1

Oddvar kalte den fotballcharter, ja.

Åå... *host* Kan jeg hovere lit nå Bizflyer?:old

Du gjettet jo bare! Tør jeg anbefale deg å levere inn en Viking Lotto kupong til onsdagens trekning ettersom du tydeligvis er flink til å gjette riktig?:p

BF:D

Originally posted by GF1

Du gjettet jo bare! Tør jeg anbefale deg å levere inn en Viking Lotto kupong til onsdagens trekning ettersom du tydeligvis er flink til å gjette riktig?:p

Her gjetter vi aldri! Vi holder oss edru, vet du Bizflyer, følger med på hva som skjer og har steinkontroll (steinkontroll uten ord del ing CK):old

Originally posted by GF1

Her gjetter vi aldri! Vi holder oss edru, vet du Bizflyer, følger med på hva som skjer og har steinkontroll (steinkontroll uten ord del ing CK):old

Hvis du legger til grunn at jeg aldri stoler på folk som ikke drikker, så forstår du sikkert hvorfor jeg måtte spør igjen!

BF:old

God ide! ENML! Du må herved stille din plass til disposisjon for militært personell! You are replaced!:colgate:

BF:rolleyes:

Back