Mere DY trøbbel

Re: Mere DY trøbbel

Hvilket Norwegian-fly er det som tar 157 pax? Trodde det var 148/149 seter ombord i DY sine fly...... VG regner vel med infants også da antageligvis.
En annen ting er : Tror ikke vi skal tro på ALT disse passasjeren sier, de har en tendense til å overdrive......
 
Re: Mere DY trøbbel

Hmmmm, mon tro hvorfor det IKKE kommer noe om de 2 MD'ene til FlyNordic som fikk teknisk trøbbel på OSL i går ettermiddag og kveld, det må jammen meg stå noen hundre passasjerer fast der og, eller den Sterling maskinen som ble påkjørt av en baggasjetrekker i går, som OGSÅ står på Gardermoen, de passasjererne var jo hmm rundt 9 timer forsinket...

FlyNordic sine passasjerer sitter vel på Gardermoen enda de, det kom ikke noe ekstra
fly inn for å hente de?
 
Re: Mere DY trøbbel

LF har ikke noe ekstra fly.. alt de har av maskiner er enten i lufta eller grounda med TD - forbanna søppel.

Vil tippe at iløpet av siste uke så har LF nærmere 40 delaytimer fordelt på sine charteravganger fra OSL...
 
Re: Mere DY trøbbel

hehe Thomas, når du ser på utnyttelsen av DY sin flåte så har ikke de så mye ekstra fly stående og ta av heller....
 
Re: Mere DY trøbbel

Nei, noe luksusproblem er det ikke. Men maskinen som "tok fyr" i går skulle vel gått til Hellas 21:55 i går kveld, men er forsinket til 20:00 i kveld? Den er riiimelig seig!
 
Re: Mere DY trøbbel

RAMP'en:

Har du noe estimate på når gate 53 er klar igjen? - Jeg vil nødig måtte bruke trapper på CO en gang til.. :p
 
Re: Mere DY trøbbel

Originally posted by Thomas

RAMP'en:

Har du noe estimate på når gate 53 er klar igjen? - Jeg vil nødig måtte bruke trapper på CO en gang til.. :p

Hva har skjedd?
 
Re: Mere DY trøbbel

Om du tenker på trappene så tar alt dobbelt så lang tid, 160 pax skal ned trappa, rundt ei kjegle opp ei trapp og lager masse kø, jeg som flyr mye opp og ned mellom tarmac og PC'en i gaten må bruke en annen gate for å komme meg opp fordi den på G53 er stappa med pax i kø.. osv.. osv..

Edit: Samme problemstillingen på ankomst, ved rullestoler f.eks det er ikke bare å rulle ned ei flytrapp, og det skal sies at også heisen ved gate 53 er U/S, Capt på dagens CO var ikke videre imponert over "tilbudet".
 
Re: Mere DY trøbbel

CO bruke gate 53? Det er vel flere gater ytterst der som har plass til en 757, eller?
 
Re: Mere DY trøbbel

Joda, vi fikk 51 idag, men så skulle det vise seg at den heller ikke ville virke tidsnok til da CO landa, og det er heller ikke lange taxeveien fra 01R inn til tuppen der. Gate 50 er "reservert" Aeroflot på den tiden etter hva jeg har forstått, men når alt kommer til alt så er 53 det beste valget pga ICTS sin "boarding lounge".
 
Re: Mere DY trøbbel

Originally posted by ENGM RAMP

CO har kommet med ønsker Martin......eller krav.... :) whatever :cool:

:D

Må ta godt vare på de som tørr satse på Norge vettu.. :wink
 
Re: Mere DY trøbbel

- Det er snakk om en militær flyplass, som etter planen skulle stenge klokken 22.30. Siden det oppsto forsinkelser ba vi om utvidet åpningstid - noe vi fikk - men da flyet var klar til å ta av, så stengte de flyplassen, forklarer Sande

Hmm.. Kanskje på tide å velge en normal flyplass??

- Vi ga beskjed til handlingsagenten vår (et selskap, red. anm.) der nede om at de skulle informere våre passasjerer om at det samme flyet kom til å ta av klokken 07.00 fredag fra en annen flyplass i Alicante - syv mil lenger nord fra militærflyplassen San Javier. I tillegg skulle han informere om at alle taxi- og hotellutgifter ville bli refundert våre passasjerer, sier Sande.

Virker som at en rekke passasjerer ikke fikk denne beskjeden....

Han legger til at 107 passasjerer var om bord i flyet som gikk klokken 07.00 fredag.

Ikke sant...

DY har fulgt sine rutiner iflg. informasjonsansvarlig.. For noen rutiner... :rolleyes:

IGJEN.. Hver sin lyst..
 
Re: Mere DY trøbbel

Normal flyplass? hva mener du med Tommy77. En som ikke stenger om natten? Ta deg en tur rundt i Europa og sjekk åpningstider så får du deg en liten a ha opplevelse vil jeg tro. Ellers er det vel ikke DY rutinene det er noe galt med muligens når 107 av 160 får med seg hva de skal. Her handler det sikkert om ola dunk som er raskere ut i puben enn noen andre jeg kjenner på tur. :)
 
Back
Top