Da har det vært 5 nye dager med arbeid hvor det ble mye skriving av klareringer inkludert intet mindre enn 14 høyderestriksjoner fra London og Maastricht opp til FL350.
Så var det turn-around i MUC hvor en f.eks. må gjøre noen utregninger før avgang (hva skulle man gjort uten bordet...).
Pedestal på Airbus vis.
Man kom ikke høyere en FL340 på returen siden den som flyr parallelt med oss blokkerte FL360 og den som kommer kryssende var i FL350, et eller annet sted i syd-Tyskland.
Så var det retur fra Wien med litt unnamanøvrering fra planlagt rute (stiplet linje) for å få litt større avstand fra CB'ene...
Og ut vinduet så det slik ut.
På tur inn til LGW ble det en langdryg innflyging i FL130 og 250kts. Sør-England og den franske kysten kan skimtes på ND.
Så ble det en tur til FAO.
En ikke uvanlig temperatur på bremsene etter landing også etter at kjøleviftene har gjort litt arbeid.
Stikken er absolutt å foretrekke m.h.p. beinplassen...
Så var det utflyging fra NCE.
Utsikt mot waypoint MOBLO, også kjent som Mont Blanc.
På vei til å krysse kystlinjen over Torremolinos (Malaga) med sjelden god utsikt til the Rock of Gib og Tangier (kan nå såvidt skimtes).
Før vi kom avgårde fra AGP var det noen skandinaver som skulle lande.
Dette ble nå en hel del og ganske så variabel kvalitet, men men, det er nå ihvertfall noe!!
T

Så var det turn-around i MUC hvor en f.eks. må gjøre noen utregninger før avgang (hva skulle man gjort uten bordet...).

Pedestal på Airbus vis.

Man kom ikke høyere en FL340 på returen siden den som flyr parallelt med oss blokkerte FL360 og den som kommer kryssende var i FL350, et eller annet sted i syd-Tyskland.

Så var det retur fra Wien med litt unnamanøvrering fra planlagt rute (stiplet linje) for å få litt større avstand fra CB'ene...

Og ut vinduet så det slik ut.

På tur inn til LGW ble det en langdryg innflyging i FL130 og 250kts. Sør-England og den franske kysten kan skimtes på ND.

Så ble det en tur til FAO.

En ikke uvanlig temperatur på bremsene etter landing også etter at kjøleviftene har gjort litt arbeid.

Stikken er absolutt å foretrekke m.h.p. beinplassen...

Så var det utflyging fra NCE.

Utsikt mot waypoint MOBLO, også kjent som Mont Blanc.

På vei til å krysse kystlinjen over Torremolinos (Malaga) med sjelden god utsikt til the Rock of Gib og Tangier (kan nå såvidt skimtes).

Før vi kom avgårde fra AGP var det noen skandinaver som skulle lande.

Dette ble nå en hel del og ganske så variabel kvalitet, men men, det er nå ihvertfall noe!!

T