Mer SAS i 1:400

Olebno

ScanFlyer Gold
Ikke helt gode motorer på denne. For de som kan vente kommer Euroclassics (Aeroclassics) med samme maskin og korrekte motorer.

http://www.wings900.com/vb/showthread.php?t=24835

Replying to Topic 'Mer SAS i 1:400'

Når og hvor kan man få tak i denne ska tru? :spin:

Her bl.a :

https://www.aviation-center-berlin.de/epages/ACBGermany.filereader?4493cab20092c1a62718d5c641480721+DE/products/2717115

Da har den landa, fløy direkte TXL-AGP...

Attachments

• SAS.jpg
    SAS.jpg
    118.4 KB · Views: 38
Så vidt jeg kan finne ut, har 2 stk fløyet med dette paint scheme:
N517MC Huge Viking
N640FE Huge Viking (Dette var en "ren" cargo uten cabin vinduer).

Vel, da ser det ut som 5Star har gjort seg bort. I følge boken "Luftens Vikingar" (om SAS) var LN-RNA "Magnus Viking" i SAS til mars 82. Utleid til Scanair mars-juli 82. Solgt til Avianca i aug 82. Reg HK2910X. Totalhavari nov 83 under innflyvning til Madrid. Har aldri hatt "Janne" farger.

Ole B.

REF.
Ser ut som jeg stokket litt her. Går ut fra din RNA ikke er 5Star, men Blue Box ????

Da eg bestilte denne modellen hos Aviation Center Berlin stod det at det var en 5Star.

På eska derimot, som har Janne logoen over det hele samt nokre bilder som er tatt fra Airliners.net, så står det at det er MAGIC

Så da lurer eg på ka Blue Box er?

Det jeg klarer å finne ut nå er:
5Star (tidligere Starjet) SAS 747 har reg N517MC og navn Huge Viking.

Magic og Blue Box er nok samme modellen, LN-RNA "Magnus Viking"???
Disse er produsert i China., og der skjer det mye rart med disse modellene. Magic kan godt være en "piratversjon" av Blue Box som er mere kjent, eller ar BB bruker Magic som et "salgsnavn"... hva vet jeg.
Nok om det. utpå senhøsten kommer Aeroclassics med N517MC Huge Viking og et par andre SAS 747 i pax versjon. Har ikke fått navn og reg på disse.

Dette står på sidene til Aviation Center Berlin om den modellen eg bestilte:

SAS
Boeing B-747-200F
Registration LN-RNA
Limited to 360 units
5 STARS 1:400

Dette står på sidene til Aviation Megastore

B747-200F SAS Cargo (registration LN-RNA) € 29.37
Category : Collector`s Models
Subcategory : 5 Stars
Scale : 1 : 400
ISBN/Box : FSAS144