Mer KLM trøbbel i TRD

MD11

ScanFlyer Dusty
Mer KLM trøbbel i TRD

Mye delays og innstillinger for KLM på Værnes i det siste, nok en oljelekkasje satte en stopper for 0615 avgangen i dag, bare 6 dager etter generatorproblemet som førte til at et fly på samme avgang på snu.

I tillegg så jeg selv at avgangen kl 06315 forrige lørdag var utsatt til kl 1300.

Nå er det på tide at Embraer kommer:D

Stasjonssjef Trond Kopreitan bekrefter overfor adressa.no at det har skjedd en oljelekkasje i KLM-flyet.

http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/article1230935.ece

Re: Mer KLM trøbbel i TRD

... og ombord er VC-10 paa vei til SEA .... han meldte om boarding litt over 12 .. forhaapendtligvis er de paa vei naa.

Det virker som om KLM har endel trøbbel med Fokker 70 og Fokker 100 maskinene sine. Jeg synes jeg ser en maskin stående på TRD med snag stadig vekk....:(

Hufff, blir det teknisk på denne, så blir det som med Fxxx-serien, med mindre noen har teknisk utsjekka personell rundt TRD området? Men nye fly, så det bør jo være bedre teknisk stand.

Hei - hei!

Ja jeg var ombord på vei til Seattle. Alt så greit ut - motorene startet opp og vi ble pushet ut. Så taxet vi tilbake og fikk beskjed om at det var et teknisk problem. Det viste seg at det flommet ut drivstoff fra under flyet. Vi ble dratt til en annen stand for å unngå å stå over bensinen, og de håpet de fikk fikset det. Men det fikk de ikke, det fortsatte å renne fra en ventil som hadde slått seg vrang, så vi måtte forlate maskinen.
Vi fikk beskjed om at vi måtte vente på en tekniker som kom med det neste flyet fra Amsterdam. Heldigvis klarte jeg å bli førstemann opp på billettkontoret for ombooking. Det gikk greit og jeg ble overført til SAS 0755 til Oslo, og deretter med KLM til AMS og videre direkte til Seattle. Den ruten var egentlig grei, for den medførte at jeg skulle komme 2 timer tidligere til SEA enn planlagt. Men - så klarte Røros å gjøre noe tull med bookingen slik at SAS ikke klarte å sjekke meg lenger enn OSL. Der hadde jeg en snau time til å ta ut bagasjen på OSL, få ordnet bookingen og sjekke inn hos KL. OSL var selvfølgelig stengt for brøyting, så bye bye til KLM. Forøvrig var de veldig hjelpsomme og fikk meg inn på 1220 flyet til AMS og deretter umiddelbart til MSP og derfra til SEA. Vanligvis pleier jeg jo å kose meg på flyplasser, men drøye 4 timer i mørket på MSP kunne jeg godt ha unnvært.
Til slutt endte det med at vi bare med nød og neppe kom ned på SEA pga tåke.
Men - jeg kom fram til slutt, 7 timer etter skjema og rimelig knekt.
Dette var historien om hvordan KLM´s lekke F100 påvirket min lange reise!

;-) VC-10

Til slutt endte det med at vi bare med nød og neppe kom ned på SEA pga tåke.
Ja, det bra med tåke på SEA da jeg ankom også. Da vi skulle lande så "dukket" plutselig rullebanen opp under oss... Satt og hørte på ch 9 på UA 407 og fikk høre at RVR var på 800ft da vi landet på 16R. Grensen på våres A320 var 300ft, så det gikk fint med oss.

Hvor mange EMB190 har KLM innen 29/3? K
KRS skal også over på å operere kun EMB190 på sin AMS-rute.

Tidligere i uka stod det en KLM F100 med teknisk på TRD også....

Jeg ser at tipset mitt ble brukt ja :)

I.o.m at vi skulle til Murcia i dag var jeg og enva fra forumet til stede da dette inntraff så vi kontaktet adressa + at vi sendte inn bilde. Litt dårlig at jeg ikke ble kreditert :(

Kanskje du får noen tipskroner:D Håper dere hadde en fin tur til MJV:D Tripreport ser vi frem til.

Jeg så maskinen sto på TRD i ettermiddag. Det er VELDIG OFTE teknisk på disse maskinene. Gleder meg til Embraer 190 kommer :D

Den ene daglige mellom SVG-AMS som flys med Fokker er VELDIG ofte kansellert. Så tydligvis har de store problemer med Fokkerene sine.

Det er vel helst F100 som er problembarnene. vel? F70 mener jeg å ha lest at er langt mer til å stole på-

Back