Menzies Aviation Denmark i betalingsstandsning

Terminal3

ScanFlyer Blue
Menzies Aviation har her til aften meddelt at deres underafdeling i Danmark Menzies Aviation Denmark ApS er gået i betalingsstandsning og lukker øjeblikligt.

Novia har så vidt det var muligt overtaget handling af aftenens afgange til/fra CPH men hvad der skal ske fra i morgen er uvist.
 
Tap blandt annet, Easyjet, Airberlin, Finnar mm. Fy faen... Er det lys i enden av tunnelen for CPH?

... og når kommer Røros' med Norwegian.dk handling? :p
 
Ingen sammenligning forøvrig, men jeg husker når SR ruslet i 01 at for hver ansatt i SR i ZRH som mistet jobben, så gikk det med 3 andre fra tilstøtende næringer.....
Dette er nok bare starten
 
Med så mye kompetente folk her inne så er det bare å trå til med "SGH" - Scanair Grund Handling :nor:DEN:SWE
 
JA det vil betyde tabte arbejdspladser indenfor groundhandling,Catering og teknisk
så sammenligningen med SR i 2001 er meget god...
Håber også at SGS får lidt af "kagen"
Hilsen
Ole
 
Nå har det vel vært en hvis grad av overkapasitet på handling i CPH og prisene har vel nærmest vært på dumping nivå, så for bransjen er det nok bra at en konkurent forsvinner.
 
Nittedal Handling... Vi har jo Røros Flyservice, eller Flytteservice som noen i den harde kjerne på osl kaller dem
 
Last edited:
Nå har det vel vært en hvis grad av overkapasitet på handling i CPH og prisene har vel nærmest vært på dumping nivå, så for bransjen er det nok bra at en konkurent forsvinner.

Det stemmer nok, men to handling agenter på en såpass stor flyplass er jo ikke spesielt mangfoldig.
 
Er det bare to igjen? Ja, det er lite. 'Krever' ikke EU tre på en så stor plass, eller er det 'Lufthavn pluss to', som vel ikke gjelder i CPH's tilfelle, da de ikke driver med handling?

Trafikkmengden ser jo ikke ut til å bli mindre, det er bare aktørene som skifter, så vi får håpe de berørte finner jobb andre steder.

Kan se ut som at Menzies har problemer andre steder også - leste et annet sted at det visstnok gikk mot slutten for Menzies i MAN også.
 
Er det bare to igjen? Ja, det er lite. 'Krever' ikke EU tre på en så stor plass, eller er det 'Lufthavn pluss to', som vel ikke gjelder i CPH's tilfelle, da de ikke driver med handling?

Trafikkmengden ser jo ikke ut til å bli mindre, det er bare aktørene som skifter, så vi får håpe de berørte finner jobb andre steder.

Kan se ut som at Menzies har problemer andre steder også - leste et annet sted at det visstnok gikk mot slutten for Menzies i MAN også.

har en mistanke om de ikke blir rike i Oslo heller....men det er bare synsing....
 
Er det bare to igjen? Ja, det er lite. 'Krever' ikke EU tre på en så stor plass, eller er det 'Lufthavn pluss to', som vel ikke gjelder i CPH's tilfelle, da de ikke driver med handling?

Trafikkmengden ser jo ikke ut til å bli mindre, det er bare aktørene som skifter, så vi får håpe de berørte finner jobb andre steder.

Kan se ut som at Menzies har problemer andre steder også - leste et annet sted at det visstnok gikk mot slutten for Menzies i MAN også.

Menzies gikk visstnok inn på CPH med mål for høye og betale stuerne type 9 EUR/timen. Fagforeningene for stuerne på CPH står meeeeeeget sterkt, og det visstnok condition for å bli ansatt at man melder seg inn. Dog har de minstelønner på 150-170 kr/timen. Danske.

Tror EU sier "lufthavn pluss to". Vi må vel tro at det muligens kommer en ny aktør inn dersom bare Novia og SGS sitter igjen.

Om Menzies forsvinner fra CPH har man jo faktisk flere handlingagenter på OSL, selv etter det siste halve årets herjinger.
 
Med så mye kompetente folk her inne så er det bare å trå til med "SGH" - Scanair Grund Handling :nor:DEN:SWE

Her er man tett på å kunne stille med nesten et helt flyselskap. Antar at man bare mangler den lille uvesentligheten kalt pæng...:lol:
 
Back
Top