Mellomlandinger og EB

helmer

Newcomer
Litt blank på hvordan poengsystemet til EB egentlig fungerer. Har ikke brydd meg så mye om det tidligere da det fleste reiser bare gikk innenlands, men nå blir det litt mer til utlandet så da er det greit å sette seg inn i det.

Spørsmål 1.
Jeg skal en tur fra Tromsø - Århus (Tromsø/Oslo/Copenhagen/Århus) på klass B. Får man da 900 poeng for hele turen, eller får man poeng for Oslo - Copenhagen samt for Copenhagen - Århus?
Med andre ord, blir det ekstra poeng for mellomlandinger?

Spørsmål 2.
Noen som har overført poeng fra GoldpointPluss til EB? Blir det da ekstrapoeng eller kan man få det som grunnpoeng (har 80.000 poeng som kan hjelpe på veien mot EBG om det går som grunnpoeng)

Spørsmål 1.
Jeg skal en tur fra Tromsø - Århus (Tromsø/Oslo/Copenhagen/Århus) på klass B. Får man da 900 poeng for hele turen, eller får man poeng for Oslo - Copenhagen samt for Copenhagen - Århus?
Med andre ord, blir det ekstra poeng for mellomlandinger?

Du får poeng for hver leg du flyr i henhold til bookingklasse, dvs både OSL-CPH og CPH-AAR.
F.eks. vil du få dobbelt så mange poeng for OSL-ARN-CPH som OSL-CPH.

1. Du får per leg. Dvs Tromsø-Oslo-København-Århus i B gir 0+900+900 = 1800 poeng hver vei. Itillegg får du 2 strekninger.

2. Kjenner ikke til GoldPoints og vet ikke en gang om man kan overføre poeng til EB, men kan man er det uansett ekstrapoeng

Da fikk jeg den info jeg trengte og takk for svar!

Ser jeg burde brukt bonuskort den gangen jeg reiste fra Australia til Oslo midt under fotball VM i Asia. Reiseruta ble jo grusom, men poeng ville det gitt: Brisbane-Sydney-Honolulu-Vancouver-Frankfurt-København-Oslo

Nå har det jo blitt for hvermansen, det har blitt 2000 innehavere nå tror jeg. Men dette er vel OT.

Om det er over 2000 personer som legger igjen over 250-300`kr i året på SAS så ser jeg ingen grunn for at de ikke skulle blitt EBP. Eller mener du de bør heve terskelen for å bli EBP, til 500` pr. år kanskje?

Back