Mellomlanding etter interkontinentalt

Cloudcruiser

ScanFlyer Silver
Skal reise Oslo-Munchen-Charlotte(North Carolina)-Miami om noen dager på sammenhengende billett.
Kan jeg forvente å måtte hente ut bagasjen min i Charlotte, gå igjennom tollen for å så sjekke den inn på nytt igjen?

Eller vil alt gå direkte til Miami?

Kan jeg forvente å måtte hente ut bagasjen min i Charlotte, gå igjennom tollen for å så sjekke den inn på nytt igjen?

Ja, nesten. Jeg kjenner ikke prosedyren for akkurat Charlotte, men på andre amerikanske flyplasser er det bagagedrop rett etter du har passert tollen for passasjerer som skal videre innenlands. Du må mao ikke stå i tradisjonell innsjekkingskø og du får mest sannsynlig boardingkort til siste etappe allerede når du sjekker inn i Oslo slik at det bare er å gå rett til security når bagasjen er avlevert igjen.

Skal reise Oslo-Munchen-Charlotte(North Carolina)-Miami om noen dager på sammenhengende billett.

I USA må man alltid gjennom immigration, plukke opp bag og gå gjennom toll på første flyplass (edit: noen unntak - gjelder ikke fly fra Canada, London City/Shannon og noen andre plasser. Der foregår immigrasjon/tollbehandling før avreise). De fleste flyplasser har bag-drop etter tollen så man slipper å stå i innsjekkingskø (selv om bagen har tags helt frem)

Hehe, det er jammen meg akkurat den samme ruta jeg skal ta i april!!
Kom gjerne med tilbakemelding på hvordan immigration var i CLT...med tanke på transfer tid og sånn :)

Har reist mye via Charlotte, dog aldri intercont. Det er ikke spesielt mye intercont der, så tror nesten du må til checkin-området for bagdrop. Bag må alltid gjennom tollen på første destination in the US.

Da jeg reiste FRA-CLT-TPA for et par år siden måtte man hente bagasjen i Charlotte, ja. Men så snart man var ute av tollen var det et område der det sto folk og hanka inn bagasjen til de som skulle videre. Så det gikk kvikt og var svært enkelt, faktisk.

Back