Melbourne anyone?

SQ 777

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
I forbindelse med vår MP award i F neste mars til Sydney har vi planlagt en 4 dager dit, nå valgt Jetstar etter hjelp fra dere ;). Tusen takk ...

Sydney er vi lokaltkjent men "null komma null" der. Tips... Det blir selvsagt Hilton begge steder, what else ..:colgate:

På forhånd takk... Ole B...

Re: Melbourne anyone ?

Jeg var fem dager i Melbourne i august 2005. Hukommelsen min er ikke lenger det den en gang var :old men jeg syntes det var stas med Melbourne Aquarium, hvor vi bl.a. fikk se en kjempefisk som var kjent for å kunne skifte kjønn(!). Vanligvis liker jeg heller ikke dyrehager, men i Melbourne Zoo fikk vi gratis omvisning av en frivillig guide, og et av høydepunktene var selvfølgelig nebbdyret (platypus). Videre var det en overraskende "europeisk" by, og stemningen var veldig rolig og avslappet. Jeg tar gjerne turen tilbake en gang det passer seg sånn :)

Jeg var i Melbourne senest i Oktober 2011. Det er en veldig flott by, ren og pen, minnet meg mye om Singapore faktisk. Jeg gjorde ikke så spesielt mye sånn turist-aktig, men jeg vil anbefale å se pingvinene ved sand-stranden som gjemmer seg i pier'en der. Det heter "St Kilda Pier", og er umulig å ikke se da det er den eneste stein-pier'en på lang avstand. Det var ganske spesielt, trodde jeg måtte til nord-/sørpolen for å se pingviner :) (koster heller ingenting, samt mange koselig restauranter rundt-omkring der)

Var i Melbourne i fjor sommer!
Kan anbefale Melbourne Zoo.. der kan du få gå fritt sammen med kengeru.. Kanskje du til og med får klappet den? (slik som jeg) :)
Ellers er det en masse fine resturanter og butikker. Kan varmt anbefale resturangen "No.35" som ligger på Sofitel-hotellet. Fantastisk utsikt og mat - men veldig dyrt!

Og en "Red Velvet" cupcake på The Cupcake Bakery" er herlig :) God tur!

Lei dere en bil og kjør Great Ocean Rd. Leiebil finner du enkelt og greit på vroomvroomvroom.com.au og du rekker fint frem til De Tolv Apostlene og tilbake til Melben på en dag. Anbefaler deg en GPS selv om det er godt skiltet og lett å finne frem." Fish hook" svingene med right from left i Melbourne City kan virke litt forvirrende i starten, men det finner du fort ut av. Great Ocean Rdkan du lese om i tusenvis av artikler og guider etter et raskt googlesøk. God tur!

Son nevnt Great Ocean Road er vert en tur. Er du vin entusiast er kanskje en tur opp til Yarra Valley, besök vingårder samt Healsville Wildlife Sanctuary, dyrepark med Australske dyr. Bra uteliv og shopping finner du i Brunswick street, Chapel street,

Takker foreløpig for alle innspill...notert på papir sammen med billetter...:up:

Back