Meget god søndag fra oss i vest…

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen
Meget god søndag fra oss i vest…

En uke som bød på litt mere enn en behøver legges bak oss….vi bor jo på en øy, noe alle egentlig bør, vi har bryggeri og vin gårder, bakeri og 2 dagligvare butikker (greit med konkurranse :D) på fredag ettermiddag var jeg innom #2 for litt Kylling for 2 firbente og som dere alle sikkert er godt vant med stod en plutselig «Face 2 Face» med Sean Penn, en hyggelig fyr som unnskyldte seg og en forbi….

Uken ellers bød på en «rutine undersøkelse» for eventuell kreft, men som en menig - null status endte dette opp med en status på US Healthcare 2024, SK 384 ville endt opp med Denied Boarding her :( en menig med en av de beste Helseforsikingene er i bunn og grunn skikkelig fucked !

Mitt lege senter - sykehus er kjøpt opp av et forsikring selskap, vår helse forsikring er kjøpt av en Apotek kjede ! En kjede som ble rekord bøtelagt (Milliarder av USD) for å «pushe» Smertestillende, og ja jeg ble «tilbudt» smertestillende som er svært lett å bli avhengig av uten at det var noe behov for noen medikamenter…..

Dere i Norge aner ikke hvor bra dere har det !!

Re: Meget god søndag fra oss i vest…

…jo det vei vi:-)

God søndag morgen fra kjøkkenbordet hjemme på Ris. Ingen store planer for første del av dagen - gleder oss til gjensyn og gjensmak med Tårnhuset Bistro som åpnet igjen på fredag. Nå kaffe og marsipan!

God morgen fra Oslo. Her er en på vei til jobb på Ullevål for anledningen. Sov veldig bra , noe som kanskje ikke er helt overraskende med tanke på at jeg hadde natt til i går.

Sent fra min SM-S911B via Tapatalk

God morgen fra Kongsberg. Her er formen fin fin og ikke noe behov for å oppsøke helsevesenet i dag heldigivis. Jeg har jo hatt svært mye med det norske helsevesenet de siste årene og harbare positive ting å si om behandlinge og oppfølgingen en får. At Kongsberg sykehus er så nedslitt at det er mulig å gå gjennom veggene der uten å være spøkelse får en ta med på kjøpet. (De har begynt å pusse opp der nå). Likeledes at maten til tider er uspeselig. Det hjelper selvsagt med Helsenorge sitt Pandionkort. Alt blir svært mye enklere da enn ellers, når det oppstår noe.

Vel, vel, i dag blir det selskap hos oss for å feire en som hadde dag på torsdag. Maten og kakene kan vi i allefall ikke klage på siden vi har laget den selv. Det var litt dårlig timet å invitere til selskap klokke 15.00 når Brann-Viking vises på fjernsynet 14.30.

God morgen fra Kongsberg. Her er formen fin fin og ikke noe behov for å oppsøke helsevesenet i dag heldigivis. Jeg har jo hatt svært mye med det norske helsevesenet de siste årene og harbare positive ting å si om behandlinge og oppfølgingen en får. At Kongsberg sykehus er så nedslitt at det er mulig å gå gjennom veggene der uten å være spøkelse får en ta med på kjøpet. (De har begynt å pusse opp der nå). Likeledes at maten til tider er uspeselig. Det hjelper selvsagt med Helsenorge sitt Pandionkort. Alt blir svært mye enklere da enn ellers, når det oppstår noe.

Vel, vel, i dag blir det selskap hos oss for å feire en som hadde dag på torsdag. Maten og kakene kan vi i allefall ikke klage på siden vi har laget den selv. Det var litt dårlig timet å invitere til selskap klokke 15.00 når Brann-Viking vises på fjernsynet 14.30.
Ja Ullevål er også sånn. At de har firemannsrom er håpløst gammeldags. Men det finnes også avdelinger der som nesten bare har enerom. Uansett vi som jobber der prøver å hjelpe så godt vi klarer

Sent fra min SM-S911B via Tapatalk

Mornings fra Hvalstad. Espresso i koppen, stille i huset og dagens planer er primært litt hagearbeid. Dessuten har jeg en svineknoke som først skal bades i øl også ligge hele dagen i ovnen. Ha en fin dag.

God morgen fra Stavanger hvor en holder en på med frokost nå.
Gårsdagens hage fix tok litt av og det ble felling av to små trær, kløyving og stabling.
Så i dag skal det bare slappes av.
Ha en fin søndag :)

Vi bor vel alle på en øy, hvis vi ser litt stort på det .. ;)

G’morgen. Her holder vi avstand til helsevesenet ved å mosjonere bikkje, en plan som virker bra foreløpig. Hatt litt mer trøbbel med fruen, men foreløpig er det under kontroll. I februar blir det Medicare for meg, så får vi se hvor veien (sykebilen?) tar meg .. ;)

Har vært veldig mye bizjets over hodet mitt de siste dagene. Skjønte etterhvert at de skulle til Aiken, en av Augustas sekundærflyplasser. Under Masters brukes alt med asfalt til å ta ned pengesterke golffans. AGS er sprengt, og de mindre GA-plassene innen rimelig kjøreavstand brukes i all mulig utstrekning. Stor business ….

Velvel .. på tide å komme seg ut i mørket.

God morgen fra Knausen. Groundhog day igjen med mimosa, peis og nykvernet kaffe. Snaue tre kilo perfekt marmorert oksekjøtt puter på ovnen og det skal det gjøre til ca en time før selveste Svigers kommer på sagnomsust lapskaus.

I mellomtiden skal kontoret besøkes med hele husstanden på slep for sightseeing og deretter en spasertur bort på Bygdøy. Hmmff.. glemte også at man må pakke da det er frokost på OSL i morgen og hjemme torsdag kveld.

Ettermiddag fra FBU. Febern river mer i kroppen enn den gjorde gjennom arbeidsulen då dette er dårlig timing. Satser på at formen snart blir bedre her. Går glipp av seriefinalen som virkelig gjelder (j12), de greiene på tv er bare tøys.

Skal nok gå stablet et stykke kjøtt i ovnen til tross for feber.

God ettermiddag fra Smedasundet i Haugesund. Vårlig i vest, og søndagen startet med en god joggetur i nabolaget. Blir alltid litt nostalgisk på hjemmebesøk - særlig med nye eventyr i horisonten. Straks søndagsmiddag med familien. Pleier å bli bra. I morgen tidlig venter SK305 tilbake til OSL.

Back