Re: Med Turkish via Istanbul for å hilse på Lenin i Schwerin
Serbia har helt klart valgt side. Kineserne bygger veiene, Gazprom og Lukoil driver bensinstasjonene. Daglige direkteruter til St. Petersburg og Moskva pluss fire i uken til Beijing, Shanghai og Guangzhou. Virker ikke som de har tenkt seg inn i NATO og EU med det første. Men firefelts motorvei med 130-grense gjennom hele landet, det hadder’em… Makan.
Ikke det at gjorde noen særlig forskjell, Mærsja hadde en aerodynamisk toppfart på 90-100 med det lasset jeg hadde på slep. Grensen til Ungarn var den eneste som tok lang tid, her var det en drøy time i kø. Det er jo tross alt inn i Schengen, og ungarerne tok oppgaven alvorlig. Forsåvidt bra, men samtidig irriterende når man har «riktig» nasjonalitet.
Foto: Mig-21’en sto på en påle utenfor en militær flyplass ved Beograd.
Forsetter…
Serbia har helt klart valgt side. Kineserne bygger veiene, Gazprom og Lukoil driver bensinstasjonene. Daglige direkteruter til St. Petersburg og Moskva pluss fire i uken til Beijing, Shanghai og Guangzhou. Virker ikke som de har tenkt seg inn i NATO og EU med det første. Men firefelts motorvei med 130-grense gjennom hele landet, det hadder’em… Makan.
Ikke det at gjorde noen særlig forskjell, Mærsja hadde en aerodynamisk toppfart på 90-100 med det lasset jeg hadde på slep. Grensen til Ungarn var den eneste som tok lang tid, her var det en drøy time i kø. Det er jo tross alt inn i Schengen, og ungarerne tok oppgaven alvorlig. Forsåvidt bra, men samtidig irriterende når man har «riktig» nasjonalitet.
Foto: Mig-21’en sto på en påle utenfor en militær flyplass ved Beograd.
Forsetter…
Attachments
Last edited: