OMW
Deleted user
Med småfly på tvers av USA
En mandag i slutten av januar fikk undertegnede og en medstudent/kollega en forespørsel om vi ville reise over til Georgia og fly hjem to nye fly av typen Alarus. Etter en lignende tur til Oklahoma året før, så jeg fram til nye erfaringer og takket. Morgenen etter møtte vi opp på SFO for avgang med en UA A319 til ATL.
Sen bestilling ga oss midt- og aisle nest bakerst. 10 minutter sen fra gate, takset hele veien ”rundt” til 1R. Avgang med tidlig høyresving utover bukta i nydelig morgensol. (San Francisco Eight Departure) Kort etter, en venstresving tilbake rett over OAK VOR før turen fortsatte østover.
United er vel ute av chapter 11, og man får nå til og med beholde brusboksen også her. Alkohol for salg om bord, samt de ulike typene med karbohydratskvip innpakket i plast for $5. Reisefølget slo til og kunne opplyse at det var rett så godt, men så er han også typen til å drikke en venti mocha frappucino med ekstra krem til frokost... :thumbup Lite innholdsrik flytur, men channel 9 er alltid morsomt! Airbusen virket kanskje litt småslitt, det var også vanskelig å se ut vinduet ifra midtsetet, men relativt gode og myke seter hos United. Omsider ble descent igangsatt, og Hartsfield var tydelig like busy som vanlig! Visuelle innflyginger var i bruk og vi ble gitt left downvind for 27L. Mange fly i kø, og flap 1+F (er det vel) og 180 IAS ble brukt fra allerede 7000 fot. Ble ledet inn til base leg én etter én og deretter på finalen holdt vi jevnt følge med en ERJ 145 som skulle inn på 26R hele veien.
Så ned til en meget myk landing, av på taxebane N2 og inn til rampen på den østligste terminalen. Faktisk nøyaktig på minuttet i følge rutetid. Ikke verst. Flighten var helt full, noe som er bra for United, og en pris på 230$ helt til ATL bestilt mindre enn 24 timer i forveien var rett så rimelig! Mine erfaringer fra dette land er at kollektivtilbudet stort sett er dårlig eller ikke tilstede utenfor Bay Area og NYC. Så var også tilfellet dit vi skulle. Utenfor terminalen sto det i stedet shuttle vans på rad og rekke, og det viste seg å være eneste måten å komme seg videre på. Det ble shuttle i 2 timer via Macon (Cherry Blossom Capital of the World) og ned til byen Warner Robins. Første del av reisen var unnagjort.
Tenkte å legge ut noen bilder, tatt med vanlig digitalkamera. Hvis noen var i tvil om at SFO er United-land…
En mandag i slutten av januar fikk undertegnede og en medstudent/kollega en forespørsel om vi ville reise over til Georgia og fly hjem to nye fly av typen Alarus. Etter en lignende tur til Oklahoma året før, så jeg fram til nye erfaringer og takket. Morgenen etter møtte vi opp på SFO for avgang med en UA A319 til ATL.
Sen bestilling ga oss midt- og aisle nest bakerst. 10 minutter sen fra gate, takset hele veien ”rundt” til 1R. Avgang med tidlig høyresving utover bukta i nydelig morgensol. (San Francisco Eight Departure) Kort etter, en venstresving tilbake rett over OAK VOR før turen fortsatte østover.
United er vel ute av chapter 11, og man får nå til og med beholde brusboksen også her. Alkohol for salg om bord, samt de ulike typene med karbohydratskvip innpakket i plast for $5. Reisefølget slo til og kunne opplyse at det var rett så godt, men så er han også typen til å drikke en venti mocha frappucino med ekstra krem til frokost... :thumbup Lite innholdsrik flytur, men channel 9 er alltid morsomt! Airbusen virket kanskje litt småslitt, det var også vanskelig å se ut vinduet ifra midtsetet, men relativt gode og myke seter hos United. Omsider ble descent igangsatt, og Hartsfield var tydelig like busy som vanlig! Visuelle innflyginger var i bruk og vi ble gitt left downvind for 27L. Mange fly i kø, og flap 1+F (er det vel) og 180 IAS ble brukt fra allerede 7000 fot. Ble ledet inn til base leg én etter én og deretter på finalen holdt vi jevnt følge med en ERJ 145 som skulle inn på 26R hele veien.
Så ned til en meget myk landing, av på taxebane N2 og inn til rampen på den østligste terminalen. Faktisk nøyaktig på minuttet i følge rutetid. Ikke verst. Flighten var helt full, noe som er bra for United, og en pris på 230$ helt til ATL bestilt mindre enn 24 timer i forveien var rett så rimelig! Mine erfaringer fra dette land er at kollektivtilbudet stort sett er dårlig eller ikke tilstede utenfor Bay Area og NYC. Så var også tilfellet dit vi skulle. Utenfor terminalen sto det i stedet shuttle vans på rad og rekke, og det viste seg å være eneste måten å komme seg videre på. Det ble shuttle i 2 timer via Macon (Cherry Blossom Capital of the World) og ned til byen Warner Robins. Første del av reisen var unnagjort.
Tenkte å legge ut noen bilder, tatt med vanlig digitalkamera. Hvis noen var i tvil om at SFO er United-land…