Med SK til Bangkok på C

Re: Med SK til Bangkok på C

Ganske typisk at Normenn måler service i antall "gratis" alkoholhenheter ?

Vet ikke hvem du henviser til P.A., men jeg synes så tydelig SQ777 sa at det var mangel på vann og brus på tralla på DXB-flighten. Disse to flytende remedier har etter min kunnskap ikke noen alkoholenheter i seg.

Vet ikke hvem du henviser til P.A., men jeg synes så tydelig SQ777 sa at det var mangel på vann og brus på tralla på DXB-flighten. Disse to flytende remedier har etter min kunnskap ikke noen alkoholenheter i seg.

Trur han henviser til stakkarn som kun fikk et halvfult glass med champis :)

Stemmer dette? Synes da og huske at sist jeg fløy til BKK med SK i røkla klassen så fikk jeg tilbud om to forskjellige varmretter. Det er vel 3 år siden nå.

En sjekk med ei som flyr bla.a SK973 ofte... sier at
Hotmeal
C-Class 3 choices
Y-Class 2 choices
M-Class ... 1 hot meal :(

/

Hotmeal
C-Class 3 choices
Y-Class 2 choices

/

Men er det da forskjell på dag og nattflygninger? På SK909 i November mener jeg å huske det ihvertfall var 4 valg av hovedrett i C

Alt utenom sene kveldsavganger på SK Intercont har 4 valg, og det er stort sett en fiskerett, to med kjøtt/fugl og en vegetar. Sene kveldsavganger har tre valg der hele pakken blir servert samtidig, og petit fours til slutt.

Utdrag fra menyen på ORD-CPH SK944 09FEB08:
Due to the late departure time, to allow you to go to sleep earlier we have chosen to offer you a quicker meal service.

Forøvrig satt jeg i sete 7a på denne turen og var meget fornøyd med det i etterkant, benplassen føles en anelse bedre, ikke minst fordi det ikke er en innhuling i sete foran som begrenser plassen til begge sider og over.

Last edited:

Hotmeal
C-Class 3 choices
Y-Class 2 choices
/

Hmmm, mener bestemt at den sene avgangen CPH - BKK har hatt 4 valg av hovedmeny, mens avgangen BKK - CPH har hatt 3 retter. Kom over en gammel meny fra mars 2007 som i hvertfall viser valg mellom 4 retter CPH - BKK. Tror også at det var det i juli 2007, men har ikke reist med den ruten siden da. Overgang til kun 3 retter er vel en nedtur? Flytiden er vel omlag 11t og da klarer vi vel en skikkelig middag og rekker å sove mange timer før evt. frokost.:cool:

Kjenner meg ikke igjen på beskrivelsen, så det er mulig at Biz har vært veldig uheldig på denne reisen. Er meget godt fornøyd med både servicenivå og servering på SK-C på intercont. Det eneste jeg ikke er 100% fornøyd mer er at stolene er noen cm for korte og at man ligger i nedoverbakke

Så så..... :)

Hadde du ikke hatt kompiser som ordnet deg nødutgang på OSL, hadde CO opplevelsen vært:

- Dårligere benplass
- Kun 20% av flåten har individuelle TV skjermer
- De bruker B757, sjansen for fuel stop på veien er på topp nå for tiden
- All alkohol koster penger
- Setene er tynne og ukomfortable
- Mat alternativene er på samme nivå som SAS

Hvordan CO da kan være i en klasse langt over SAS klarer jeg ikke helt å se..

Og det du klager på med SAS her er at man blir tilbudt gratis alkohol, men ikke vann og brus? :8: Det går an å spørre, vettu... ;). Og når det gjelder mat, har vel SAS tilbudt kun en type måltid bak i masse herrens år?

Nei, kamerat, dette var mye sutring :D

Enig med Tommy her. Min erfaring med CO C og Y kontra SAS C, Y og M er even steven.
Jeg har kun fløyet nødutgang bak gardinen hos begge selskaper, men jeg tror nok at jeg foretrekker en toseter hos SAS over en treseter hos CO. Biz-kabinen hos CO er mye koseligere enn hos SAS. Maten, drikka, og servicen er temmelig likt. CO sitt store fortrinn er at de flyr direkte fra OSL.
På den andre siden, både CO og SAS er bedre enn LH, KL, AF, DL og NW som jeg har prøvd over dammen de siste årene.

..men for alle som ikke skal til NYC så spiller det ingen rolle at CO flyr non-stop til Newark.

Hotmeal
C-Class 3 choices
Y-Class 2 choices

/

Da har hukommelsen koblet inn igjen, vi satt jo i Eco extra:D Det forklarer 2 choices.:)

..men for alle som ikke skal til NYC så spiller det ingen rolle at CO flyr non-stop til Newark.

Klart det gjør!!!
CO tilbyr 1-stop til langt flere destinasjoner i Nord-Amerika fra Oslo enn noen andre selskap, og i tillegg slipper man den grusomme mellomlandingen i Europa på vei hjem til Norge. Akkurat det siste gjorde at CO ble min favoritt hjem fra Florida.

Klart det gjør!!!
CO tilbyr 1-stop til langt flere destinasjoner i Nord-Amerika fra Oslo enn noen andre selskap, og i tillegg slipper man den grusomme mellomlandingen i Europa på vei hjem til Norge. Akkurat det siste gjorde at CO ble min favoritt hjem fra Florida.

Vel, LH flyr både non stop til MCO og MIA. Det er 1 stopp, er det ikke??

Jaggu er det bedre å bytte fly samme dag på EWR enn å lande i FRA om morran også vente på OSL flyet istedet for lande på OSL 9:35.

Jo, men når årets X-ende vinterstorm treffer NY og lammer alt av trafikk er ikke så kult å fly via EWR.

De fleste jeg kjenner som reiser my til USA gjør mye for å unngå å måtte mellomlande i USA, spesielt om vinteren

Vel, LH flyr både non stop til MCO og MIA. Det er 1 stopp, er det ikke??

Det hjelper lite når man ikke bor i hverken Orlando eller Miami. Stoppen i FRA om morgenen er dessuten KJIP i forhold til et lite opphold på EWR, der man får seg et glass vin mens man sjekker mail.

Jo, men når årets X-ende vinterstorm treffer NY og lammer alt av trafikk er ikke så kult å fly via EWR.

De fleste jeg kjenner som reiser my til USA gjør mye for å unngå å måtte mellomlande i USA, spesielt om vinteren

EWR er, som mange andre hub'er i USA, plaget av både vinterstormer og thunderstormer. EWR er den huben jeg har hatt flest transit på, og den har ikke vært mer plaget av forsinkelser enn ORD, IAD, DTW, MSP eller ATL. Hipp som happ, flaks og uflaks.
Heldigvis er "pendlingen" til USA over i dette livet :)

FRA kl 0530 om morgenen er fæl, uansett hvor i verden en kommer fra, også Asia. Etter en kamp gjennom Schengenkontrollen så til Greyhoundstasjonen for buss langt utpå jordet for flyet til OSL.:drunk:

OSL fra USA inn kl 0935 er herlig. LIKE herlig var SK 908 for noen år siden med A333 , samme som SK 902 (?) til GEN for maaange år siden med 747 og DC10 !:D

Ja, denne debatten har vi nok hatt en del ganger før.... Hver sin lyst, ikke sant??

Back