Replying to Topic 'Med Northwest til Seat...nei Mose Lake!'
Rent allmänt kan det ju faktiskt ha funnits andra anledningar än rent ekonomiska för NW att i det här fallet ha valt Moses Lake som alt. Det kan ju faktiskt ha varit så att andra vädermässigt och närliggande alternativ av andra orsaker inte var lämpliga just när den här NW kom. Som tidigare inlägg sagt så var det ett antal operatörer som hade diversions vid tillfället och ground facilities på vissa ställen kan ju faktiskt bli överbelastade, det kan ha funnits andra operationella anledningar, t.ex. förväntad holding i Portland i kombination med låg/marginell fuelsituation o.s.v. Har man, som NW, tidigare också använt Moses Lake och haft goda erfarenheter av snabba turn-arounds/"fuel-and-go" så kan det ju ändå, av olika anledningar, bli fel i slutändan.
Rent allmänt kan det ju faktiskt ha funnits andra anledningar än rent ekonomiska för NW att i det här fallet ha valt Moses Lake som alt. Det kan ju faktiskt ha varit så att andra vädermässigt och närliggande alternativ av andra orsaker inte var lämpliga just när den här NW kom. Som tidigare inlägg sagt så var det ett antal operatörer som hade diversions vid tillfället och ground facilities på vissa ställen kan ju faktiskt bli överbelastade, det kan ha funnits andra operationella anledningar, t.ex. förväntad holding i Portland i kombination med låg/marginell fuelsituation o.s.v. Har man, som NW, tidigare också använt Moses Lake och haft goda erfarenheter av snabba turn-arounds/"fuel-and-go" så kan det ju ändå, av olika anledningar, bli fel i slutändan.