Med minibuss over Atlanterhavet

Har du fått deg BAEC Gull-kort, Discus? Grattis! Tenkte å jakte på det neste sesong for å se om det er morsommere enn sølv.

Forøvrig takk for en strålende rapport!

Takk for en flott rapport. Fint med rask tur fra LCY til JFK. Hvis Manhattan int. Airport aapener noengang blir det enda bedre :D

Flott rapport! Ifm diskusjonen rundt single isle vs wide body på IC så har jeg etter noen turer med CO bestemt meg for at det ikke er noe i veien med singe isle. Men på disse bildene så fikk jeg inntrykk av at det virkelig var "trangt". Men det er vel som du sier, at det er mer som å dele en private jet..

Flott rapport, men må si jeg blir stadig like "overasket" over det 2. måltidet til BA på trans-atlantiske ruter. De plastinnpakkete sandwichene ser utrolig kjipe ut for å bli servert i business

Ja, de er litt kjipe. Men på en 6-timers tur så er jeg ikke videre sulten før landing uansett. Og så er det mulighet for varme scones ved siden av - det er jo afternoon tea, må vite. Da skal man ha noen trekant-blingser.

Plastinnpakkingen er iflg. varedeklarasjonen der for å hindre uttørring, men de kunne jo godt fjernet den.

Har du fått deg BAEC Gull-kort, Discus? Grattis! Tenkte å jakte på det neste sesong for å se om det er morsommere enn sølv.

Er inne i andre året med gull. Forskjellen er jo ikke så veldig stor på gull og sølv hvis man ikke flyr mye longhaul i Y/Y+. Med gull har man SPA og arrivals-lounge uansett klasse. F-loungen på LHR er jo noe bedre matmessig enn galleries. Reiser du innenriks i USofA med AA så har du tilgang til Flagship Loungene (der de finnes) og de er jo mye bedre enn Admiral-stuene. Tilgang til BA-lounge uansett carrier har jeg sjelden hatt behov for. Tips: HEL-LIS er 120 TP i C-klasse ;)

Flott rapport! Ifm diskusjonen rundt single isle vs wide body på IC så har jeg etter noen turer med CO bestemt meg for at det ikke er noe i veien med singe isle. Men på disse bildene så fikk jeg inntrykk av at det virkelig var "trangt". Men det er vel som du sier, at det er mer som å dele en private jet..

Bildene lyver nok litt, det virket overhodet ikke trangt. Jeg synes det var luftigere enn i toppetasjen på en jumbo. Husk at det er omtrent samme bredde som 757en. Midtgangen er normal bredde og stolene er jo normale longhaul C-klassestoler. Med forholdsvis bredt midtkonsoll og en liten skjermvegg så man har man også god avstand til naboen.

Rett og slett en glimrende rapport med flotte og beskrivende bilder:D Hovedretten LHR-EWR så "veldig" engelsk ut men jeg fikk vann i munnen av den:D

A318 over dammen, mister man ikke langreisefølelse med så små fly på en såpass lang distanse?

A318 over dammen, mister man ikke langreisefølelse med så små fly på en såpass lang distanse?

Usikker på lang/kort følelse - for når man er på JFK, har vært en tur i loungen og skal hjem så er liksom langreisefølelsen der allerede hos meg, uavhengig av flytype. Man får uansett en spesiell reisefølelse for det var en helt annen opplevelse fra innsjekk til man satt i stolen enn på en vanlig shorthaul-tur - det er sikkert.

Jeg prøver selv å unngå single aisle (særlig når man er to som reiser sammen)på lange ruter - men sitter man foran så er det absolutt ingen grunn til å grue seg - eller tro at man mister noe av følelsen av å reise langt. Trivdes meget godt i LH`s all-business jet fra DXB til MUC...

Back