Med barn til Østen - Pappaperm 09

Re: Med barn til Østen - Pappaperm 09

Reiste med China airline med småbarn til BKK. Kjempeservice!
Ta med Paracet stikkpiller til den lille. Apoteket har en kjempefin myggmelk type roll on. Bare skjerme den lille fra den "værste sola" så blir det vel bra. Ha en fin ferie :D

Husk på at dere skal slappe av og bli "bedre kjent" som familie...

Husk på at dere skal slappe av og bli "bedre kjent" som familie...

Vi har vært så heldige at jeg allerede har vært hjemme i over 3mnd med familien. Så vi har blitt tettere og sterkere knyttet til hverandre. (Jeg har vært mellom jobber)
Det betyr selvfølgelig at golfkjeppene blir med, slik at far kan få spilt noen runder som oppvarming til sesongen her hjemme.

Sjekket akkurat med EB hva det kostet å oppgradere infant.

Dialog med person 1:
10:20 Hei, Jeg har tenkt å oppgradere ved gate. Reiser med en infant. Koster det noe å oppgradere infant?
10:21 du får ikke oppgradere med baby
Info: Samtalen er avsluttet, du ble hjulpet av XXXX..

Dialog med person 2:
Dersom jeg nå bestiller en upgrade Y+ -> C for en reise jeg og min familie har hjem fra BKK i Mai - hva vil det koste meg? Vi er 2 voksne og en infant.

Svar
Det er ikke barnerabatt på oppgraderinger, En slik forhåndsoppgradering vil koste 50 000 poeng pr person .

Og fremdeles lurer noen på om jeg drikker - og jeg lurer på hva faen som er galt med SK
c) Vil koste 50K poeng å oppgradere voksen på forhånd CPH-BKK etter 1 mars

Så da får vi se - har uansett noen poeng å svi av - men mulig at vi begrenser oss til en av veiene. På den måten får jeg også testet både Y+ og C på SK IC.
Hvem vet hvor lenge de finnes, og muligheten er der for meg??

Last edited:

I dag er billettene tatt ut, og kredittkortet belastet. 47 dager igjen - og hele familien gleder seg.
I tillegg har vi betalt depositum på villaen vi leier - og resterende sum skal inn om 3 uker.

Har ikke fått sjekket ut myggteppet enda, men det ser ihvertfall veldig bra ut: http://www.nomaden.no/main/index.ph...d=158&back_list=1&option=com_phpshop&Itemid=1

I tillegg så må vi søke og plukke opp visum. Vi skal være i Thailand i 31 dager, og skal man være i over 30 dager, så er det visumplikt og NOK 200 pr person - søknadskjema lastes ned fra: http://www.thaiembassy.no/forms/thailand_visa.pdf

Er så mye annet fornuftig "reise med barn info". Noen som har en trille å anbefale på reise? Følgende er viktig:
Ryggen må kunne legges langt ned.
Fungere for så små barn som mulig (4-5 mnd).
Helst kunne fungere på brodsten.
Være så liten at en kan få den inn i en taxi sammen med litt annen bagasje.
Annet jeg må tenke på?

Har sett litt rundt på diverse mamma-forum, men litt i tvil om disse damene kanskille mellom hva som er praktisk og hva som er fint.

Last edited:

Er så mye annet fornuftig "reise med barn info". Noen som har en trille å anbefale på reise? Følgende er viktig:
Ryggen må kunne legges langt ned.
Fungere for så små barn som mulig (4-5 mnd).
Helst kunne fungere på brodsten.
Være så liten at en kan få den inn i en taxi sammen med litt annen bagasje.
Annet jeg må tenke på?

Har sett litt rundt på diverse mamma-forum, men litt i tvil om disse damene kanskille mellom hva som er praktisk og hva som er fint.

På en slik tur så får reisetrilla fort litt juling... Vi fant en på finn.no for 500 kroner, og den overlevde både langweekend i LON og 5 uker i Thailand i perioden da prinsessa var mellom 4 og 7 mnd. Jeg ville ikke lagt de store pengene i trille - dere legger jo sikkert nok i den "vanlige" vogna...

Ny babytur på gang her nå. Hun har nå blitt så stor at mammas pupp ikke lenger er av interresse. Ser det står en må være forberedt på å smake på babymaten en har med i sikkerhetskontrollen. Hvor vanlig er det at de krever dette?

De gangene jeg har reist, har det ikke vært spørsmål om og smake på mat/melk. Har vært gjennom sikerhetskontroll med barnemat/melk på Værnes, Oslo, Helsinki og Bangkok

Ny babytur på gang her nå. Hun har nå blitt så stor at mammas pupp ikke lenger er av interresse. Ser det står en må være forberedt på å smake på babymaten en har med i sikkerhetskontrollen. Hvor vanlig er det at de krever dette?

I langt de fleste tilfælde vil du ikke skulle smage. Da junior var i den alder rejste vi et 20-tals gange og har aldrig oplevet det nogen stedetør i verden. Vis babymaden frem til sikkerhedskontrollen.

Der er vel tale om stikprøver i svært begrænset omfang. At medbringe mad/pulver mv i original emballage er altid en god idé.

Vi har aldri blitt bedt om dette. Men ja, det er alltid en god idé å vise maten frem på eget initiativ og ikke har den liggende helt nede i veska.

Er så mye bra info i denne tråden allerede, så jeg fortsetter på denne istedet for å starte en ny.

Vi vurdere å ta fire-fem uker fri i nov-des til høsten med vår da 20 mnd gamle datter og nr to som vil våre ca 4 mnd. Jeg har som et minimumskrav at det skal være sykehus av meget god kvalitet maksimum 55 min fra hotellet. Dette begrenser jo mulighetene en del. Bangkok og Singapore samt Florida er steder jeg kommer på i farten. Dubai og Egypt vil være litt for kjølig på dette tidspunktet.

Noen som har andre forslag?

Det vil være mest hensiktsmessig med leilighet eller hus. Noen som har forslag til hvordan en finner greie leieobjekter? Prismessig bør det ikke overstige 5 000 i uken/20000 i mnd.

Siden du nevner Florida, kan kanskje syd i California være aktuelt. Bor selv i La Jolla i San Diego, men alle Beach-stedene oppover kysten er jo bra (Laguna Bech, Newport Beach, osv.). Leiligheter som leies ut på ukebasis er det i alle fall mye av i området rundt San Diego.

Er så mye bra info i denne tråden allerede, så jeg fortsetter på denne istedet for å starte en ny.

Vi vurdere å ta fire-fem uker fri i nov-des til høsten med vår da 20 mnd gamle datter og nr to som vil våre ca 4 mnd. Jeg har som et minimumskrav at det skal være sykehus av meget god kvalitet maksimum 55 min fra hotellet. Dette begrenser jo mulighetene en del. Bangkok og Singapore samt Florida er steder jeg kommer på i farten. Dubai og Egypt vil være litt for kjølig på dette tidspunktet.

Noen som har andre forslag?

Det vil være mest hensiktsmessig med leilighet eller hus. Noen som har forslag til hvordan en finner greie leieobjekter? Prismessig bør det ikke overstige 5 000 i uken/20000 i mnd.

Vi har leid en del fine hus og leiligheter via finn.no - da forholder du deg stort sett til norske utleiere og det er ofte lett å forhandle frem noen gode priser.

Dubai er jo ikke så kjølig ennå i november-desember, men vår klare favoritt med barn er Florida. Det ligger flere hundre objekter til utleie i Florida på Finn.

Vi har planer om det samme med avreise helt i slutten av September. Kommer til å leie et hus ved Mae Phim (i nærheten av Rayong og Koh Samet). Må ut med rundt 15000 for 3 uker for et hus 200 meter fra stranden med egen pool. Har vært så heldig å få bonusbilletter med SK så det blir en rimelig tur.

Vi er 11 uker i Puerto Mogan på Gran Canaria for tiden. Den store er snart 3 år og minste mann 6 mnd. Dette er min første tur til Kanarieøyene, ikke like spennende som Asia eller Florida...
Min drøm var å reise til Thailand, men (lege)kollegaer til min kone anbefalte ikke dette over så lang for litet barn. Det er mange som reiser til Thailand på lengre og kortere turer, men vi valgte "Europeiske bakterier" på Gran Canaria.
Etter 5 uker så er synes jeg Puerto Mogan er et hyggelig litet sted og flott klima hele året, noe mindre turistifisert (kun 2 store hoteller) enn de andre stedene på sydkysten. Har gjort en del utflukter med både bil, buss og sykkel.

Når jeg begynte å lete hus i august 2011 for februar/mars var jeg seint ute, spesielt siden vi ønsket boende med to soverom. Det ble første 5 uker på leilighetshotell og fra mandag flytter vi til et hus. Leid via www.ownersdirect.co.uk (finns også en del leiligheter på Finn).

HAr kjøpt eget sete til datteren på 4 mnd når vi reiser. Må det registreres noe sted på forhånd, eller kan vi bare ta med bilsetet som er innenfor grensene ombord i flyet og ha henne sittende der hele turen?

Back