Med BA til India 2

He, he Someone... Få noen til å ta bilde av deg når du har hivd inn kun Medium Curry.... Har vært der , har opplevd det..:drunk:

Etter endel om og men fikk vi så rygge tilbake til Skøyen hvor så toget ble kansellert. Heldigvis kom neste Flytoget med en gang, slik at vi bare tapte 25 minutter på nok et kunststykke fra norsk jernbane

Det er derfor jeg blir oppgitt over folk som tror at bare vi i NSB hadde blitt til Flytoget, så skulle hele den norske jernbanen blitt bedre en Japan sin. Det er ikke togselskapene som er hovedproblemet med norsk jernbane, det er, som du påpeker, infrastruktur.

Men hvis Flytoget hadde overtatt Jærbanen, hadde sikkert signalproblemer, falske belegg, fallende kjøreledning og kabelbrudd forduftet på dagen:-)

Søndagen ble det endelig litt fri og ble tatt med litt rundt av en kollega, før jeg ble invitert hjem til familien til et typisk Maharastrisk måltid. Maharastra er delstaten Mumbai og Pune ligger i

Et par bilder fra turen
ImageUploadedByTapatalk1370446260.880238.jpg

Eldgammelt tempel
ImageUploadedByTapatalk1370446284.290675.jpg

ImageUploadedByTapatalk1370446297.358314.jpg

ImageUploadedByTapatalk1370446309.383623.jpg

ImageUploadedByTapatalk1370446320.656216.jpg

Apekatt og det minst sjarmerende med India: Søppel. Det er tydeligvis ingen som har fortalt 1,2 milliarder mennesker at når man slenger fra seg søppel, så blir det liggende. Og plast blir liggende i flere generasjoner. Effekten av det er at det er søppel overalt langs gater og veier
ImageUploadedByTapatalk1370446428.120971.jpg

ImageUploadedByTapatalk1370446441.373620.jpg

ImageUploadedByTapatalk1370446453.706721.jpg

Mens det var varmt første halvdelen, ble det endel mildere de siste par dagene. Visstnok er varmeperioden/sommeren over og vi var nå i det som kalles pre-Monsunen, så det var en skur hver dag på slutten
ImageUploadedByTapatalk1370446547.579965.jpg

Mullagatawny soup, kjent fra Grevinnen og hovmesteren
ImageUploadedByTapatalk1370446602.441353.jpg

Skål og bank i bordet, men magen har vært fin hele turen
ImageUploadedByTapatalk1370446640.335798.jpg

Alt har sin ende, heldigvis. Turen hjem er godt igang. Sjåføren var på plass før avtalt tid, og allerede klokken sju hadde vi begynt på de 150 kilometerene til Mumbai trafikken fikk overraskende lett, på tross av det vanlige kaoset gjennom Mumbai.
Dog virket det som det hadde vært endel ulykker i natt/morges da det lå endel ferske vrak av biler og lastebiler i grøften, som ikke var der sist

Tredje gang med samme sjåfør, så han fikk en neve lokal gærninger, knapt nok til en Farris på Aker Brygge, men endel timeslønner for han.

De holder på å bygge en ny internasjonal terminal i BOM. Den skulle egentlig ha åpnet i år, men man trenger ikke være byggningsingeniør for å skjønne det ikke kommer til å skje
ImageUploadedByTapatalk1370497456.400130.jpg

Så etter å ha visst pass og reisebekreftelse ble jeg sluppet inn i den kjipe nåværende. Dog var det langt bedre her denne gangen da det midt på dagen er ganske så rolig her og ingen kø. Imotsetning til ved midnattstider da det er langt mer sirkus.

Innsjekk ble gjort på null komme niks og etter en grundig sjekk i utreisekontrollen, etterfulgt av en tvilsom sikkerhetssjekk og X-antall sjekk av dokumenter (hele folket i arbeid) kunne jeg dumpe ned i BA loungen

ImageUploadedByTapatalk1370497644.869395.jpg

Rekker vel både en anti malariakur og en magedesinfeksjonsrunde før avgang ;)
ImageUploadedByTapatalk1370497656.349359.jpg

Eller har jeg denne gangen vært påpasselig med å få alle stempler der det skal stemples, så jeg unngår s sist å måtte dra tilbake til sikkerhetskontrollen. Tre røde og fire blå stempler mener jeg er det riktige, husker jeg rett :p

Short connection på LHR, men flyet ser ut som har ankommet omtrent på rute. Så satser på jeg ikke strander på LHR i natt

Last edited:
Etter som det nærmet seg tid for avreise ble boarding ropt opp. Stusset litt på at det hadde samlet seg en god mengde flyplass ansatte utenfor gaten, men tenkte ikke mer på det før kapteinen annonserte spesielt velkommen til en eller annen fyr sidemannen min forklarte var en giga cricketstjerne visstnok

Uansett, fant setet mitt 22K i Eco+. Tipper rundt 75% belegg i Eco+, så sidemannen flyttet seg over til den neste tomme fireseteren i midten etter avgang, så vi begge fikk en ledig sete ved siden av
ImageUploadedByTapatalk1370770484.585342.jpg

Var G-VIIA som skulle frakte meg til LHR, hvilket med sine 16,7 år er den eldste og første 777-200ER maskinen. Men bortsett fra vingen som trengte en vask var den fresh og fin
ImageUploadedByTapatalk1370770660.933801.jpg

Avgang på rute og med OK vindforhold ble ETA annonsert 30 min før rutetid, hvilket var greit da en overnatting på LHR var det siste jeg ønsket meg.

En runde med drinketrallen og selv om jeg bestilte en GT, insisterte hun som hadde ansvar for min side i Eco+ at jeg trengte to. Det samme skjedde da jeg senere i flighten gikk bak i galley for å be om en øl. Han som styrte bak det syntes også jeg trengte to, og som vanlig så jeg ikke nei takk til det :)
ImageUploadedByTapatalk1370770857.283106.jpg

Matvalget stod mellom kylling og noe vegetargreier. Gikk for kyllingen, men i motsetning til de siste middagene jeg har fått hos BA longhaul var kyllingen her krisetørr
ImageUploadedByTapatalk1370770976.097394.jpg

En liten knekkert etter maten
ImageUploadedByTapatalk1370771158.836991.jpg

Dagflight, hvilket var deilig, og følte litt behov for å slappe av, så benyttet tiden til å se film og drikke.
Argo (passende over Iran), Hansel & Gretel, Taken2 og den siste Die Hard filmen ble sett på den 8:40 lange flyturen.
Selv om utvalget er OK så merker jeg nå etter fire long haul flighter med BA på kort tid at jeg håper de kommer med en oppdatering av utvalget filmer og serier før neste flight

Servering Nr2 var en wrap
ImageUploadedByTapatalk1370771480.795054.jpg

Etter en langsving nord for London landet vi på den nordre rullebanen retning øst og kunne parkere på C piren en god halvtime før rutetabellen.

Toget inn til A, og med relativt lite kø i security gikk det greit å komme gjennom.

Et kort opphold med utsikt på flyene som landet ble unnagjort før boarding/go to gate ble annonsert på BA770 til OSL. Denne gangen fra C piren

Takker for fin rapport, spesielt av BA som jeg ikke har fløyet longhaul siden 1993..

En runde med drinketrallen og selv om jeg bestilte en GT, insisterte hun som hadde ansvar for min side i Eco+ at jeg trengte to. Det samme skjedde da jeg senere i flighten gikk bak i galley for å be om en øl. Han som styrte bak det syntes også jeg trengte to, og som vanlig så jeg ikke nei takk til det :)
View attachment 34847

Nå er det en stund siden jeg har fløyet BA Longhaul, men dette var ihvertfall 'normalen' i tidligere tider ..

BA770 var denne torsdagskvelden operert med A321. Lett load og mange ledige seter så slapp unna noen i midtsete. Og når setet foran også mangler var det ingen grunn til å klage
ImageUploadedByTapatalk1370780523.460579.jpg

Litt kø før vi fikk ta av, men ikke noe som ikke var innbakt i rutetiden

Oppe i luften ble den vanlige wrappen servert, og gikk for kyllingen
ImageUploadedByTapatalk1370780635.722893.jpg

Landing fra nord på OSL og tydeligvis endel trafikk da vi fikk ta hele Toten-approach og måtte opp omtrent til Gjøvik før vi fikk snu.
Landing rett før tiden og etter stop innom taxfree, skandale at de var utsolgt for Cloudy Bay, før bagasjen ble plukket opp. Denne gangen virket priority så omtrent samtidig til båndet som kofferten. Rakk Flytoget med et nødskrik og litt løping

Slutt

Black label, red label. Potato Potato. Like dårlig begge to!

En så enkel sjel som meg drakk dem tomme for bourbon først...

Men økonomen i meg skulle tilsi at Red label var billigere, og det var egentlig poenget. Jeg skal neppe diskutere whiskeyen som sådann.

Synd det ikke ble noe invol. seat change på deg da, men det så vel ikke ut som om du led noen nød heller. Flotters rapport.

En så enkel sjel som meg drakk dem tomme for bourbon først...

Det værste er at jeg har lest de rapportene dine med bourbon&coke, så jeg bestemte meg for å gi det en ny sjanse i forrige uke. Strålende greier altså. Southwest laget ihvertfall en som fikk tårene til å renne og smilet til å bre seg.

Det værste er at jeg har lest de rapportene dine med bourbon&coke, så jeg bestemte meg for å gi det en ny sjanse i forrige uke. Strålende greier altså. Southwest laget ihvertfall en som fikk tårene til å renne og smilet til å bre seg.
:up:
Vanskelig å messe up en bourbon og coke, og fungerer også veldig greit med diet coke!

Også en slager på steder med $1/2 etc well drinks specials -- blandet med cola går det stort sett greit med selv den dårligste house-bourbon'en! Spesielt sofistikert er det dog neppe.

Takk for flott rapport! Helt enig mtp India + søppel overalt, ikke akkurat gjennomtenkt...

Har du begynt å pendle til India? ;)

Back