MD80 på militærdelen på Sola

B767

ScanFlyer Gold
MD80 på militærdelen på Sola

Hei folkens.. Kl 1600

til info: ifølge mine egne øye sett hjemmefra med kikkert så ser eg en MD 80 parkert på militærdelen av Sola flyplass uten at eg kan se hva slags selskap det dreier seg om .....

kanskje noen vet om det ?

Re: MD80 på militærdelen på Sola

Etter hva jeg har lest meg til nå, så er Hello ett sveitsisk charter/ACMI lease spesialist. De har 5 MD-90, og har blant annet leaset ut til BritishJet og Iceland Express.

De pleier også og lease ut til sports lag og firma. Så det er ikke umulig det er ett firma som er ute på tur?

Etter hva jeg har lest meg til nå, så er Hello ett sveitsisk charter/ACMI lease spesialist. De har 5 MD-90, og har blant annet leaset ut til BritishJet og Iceland Express.

De pleier også og lease ut til sports lag og firma. Så det er ikke umulig det er ett firma som er ute på tur?
På mil-siden...?

Tja, de milletære kan vel sikkert også regnes som et firma? ;)

MD-80 ???????????

I følge Leorims bilde dreier det seg om en MD-90. Se skriften på babord motor - som om ikke motoren i seg selv røper flytypen.
Forøvrig, pent bilde av et vakkert fly

Last edited:

Husk at uansett hva forsvaret gjør med Jåttå, så vil NAto bestå der oppe på toppen.
Denne flighten var nok en delegasjon med (kloss)-majorer og andre stripe strebere ,
som har vært på kurs inni fjellet vårt
Dessuten så er her to RAF Merlin her også :)

Men er jo merkelig at det skal komme militær charter til Sola også..

Du har mye å lære , LN-A330 :D
Her e ofte mil chartere innom
Bl a den Tyrkiske B738'en som gikk ibakken i AMS, var her i juni ifjor

JIC og JID ble sett parkert på ZRH på mandag

Attachments

• JIC_JID.jpg
    JIC_JID.jpg
    68.7 KB · Views: 111

Det er JIB og JIC som skal til DL. Trodde de var sendt over, men det er mulig det er lenger frem i tid. DL har ingen umiddelbare planer om aa sette dem i trafikk - det er snakk om mer langsiktig planlegging her. Maalet er aa komme opp i 40 eksemplarer eller deromkring. De skal ha noen kinesiske eksemplarer i kikkerten.

Last edited:
Back