MD 90 tilbake på norsk register og dermed tilbake til SK ?

737-405

ScanFlyer Gold
MD 90 tilbake på norsk register og dermed tilbake til SK ?

Hei folkens !

Har fått med meg at SK solgte sine resterende MD - 90 til Delta for en tid tilbake (eller med andre ord; maskinene som Blue1 har benyttet de siste årene").
Men deretter til kjernen i saken;
Jeg ser i flere kilder (blant annet hos Planespotters.net og data.fligt24.com) at LN - ROA og LN - ROB står oppført som registreringer i SK sin flåte.
Skal disse maskinene tilbake til SK en kort periode før de flyges over til USA eller hva skjer ?
Ser også forøvrig at noen av individene har blitt fløyet over til Arlanda, mens andre allerde har forlatt Europa.

Håper noen sitter inne med flere opplysninger enn hva jeg klarer å finne :)

Re: MD 90 tilbake på norsk register og dermed tilbake til SK ?

De har vel bare fått sin norske reg, før de forlater europa for godt.

Erik.

Det er nok bare for å 'parkere' dem mellom kansellering av finsk registrering og opprettelse av amerikansk.

Har fått med meg at SK solgte sine resterende MD - 90 til Delta for en tid tilbake (eller med andre ord; maskinene som Blue1 har benyttet de siste årene").
Men deretter til kjernen i saken;
Jeg ser i flere kilder (blant annet hos Planespotters.net og data.fligt24.com) at LN - ROA og LN - ROB står oppført som registreringer i SK sin flåte.
Skal disse maskinene tilbake til SK en kort periode før de flyges over til USA eller hva skjer ?
Ser også forøvrig at noen av individene har blitt fløyet over til Arlanda, mens andre allerde har forlatt Europa.

Är du säker på att de är tillbaka på LN-registret? Dessutom har ju LN-ROB aldrig varit hos Blue1 och vad jag förstår är den fortfarande registrerad HB-JIF i Schweiz.

Ja, några av Blue1 maskinerna har flugits till Arlanda.

Last edited by a moderator:

På Planespotters.net står alle -90'ene som 'Historic' ... mao ute av flåten.

Back