• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

MD 90 tilbake på norsk register og dermed tilbake til SK ?

737-405

ScanFlyer Gold
MD 90 tilbake på norsk register og dermed tilbake til SK ?

Hei folkens !

Har fått med meg at SK solgte sine resterende MD - 90 til Delta for en tid tilbake (eller med andre ord; maskinene som Blue1 har benyttet de siste årene").
Men deretter til kjernen i saken;
Jeg ser i flere kilder (blant annet hos Planespotters.net og data.fligt24.com) at LN - ROA og LN - ROB står oppført som registreringer i SK sin flåte.
Skal disse maskinene tilbake til SK en kort periode før de flyges over til USA eller hva skjer ?
Ser også forøvrig at noen av individene har blitt fløyet over til Arlanda, mens andre allerde har forlatt Europa.

Håper noen sitter inne med flere opplysninger enn hva jeg klarer å finne :)

Re: MD 90 tilbake på norsk register og dermed tilbake til SK ?

De har vel bare fått sin norske reg, før de forlater europa for godt.

Erik.

Det er nok bare for å 'parkere' dem mellom kansellering av finsk registrering og opprettelse av amerikansk.

Har fått med meg at SK solgte sine resterende MD - 90 til Delta for en tid tilbake (eller med andre ord; maskinene som Blue1 har benyttet de siste årene").
Men deretter til kjernen i saken;
Jeg ser i flere kilder (blant annet hos Planespotters.net og data.fligt24.com) at LN - ROA og LN - ROB står oppført som registreringer i SK sin flåte.
Skal disse maskinene tilbake til SK en kort periode før de flyges over til USA eller hva skjer ?
Ser også forøvrig at noen av individene har blitt fløyet over til Arlanda, mens andre allerde har forlatt Europa.

Är du säker på att de är tillbaka på LN-registret? Dessutom har ju LN-ROB aldrig varit hos Blue1 och vad jag förstår är den fortfarande registrerad HB-JIF i Schweiz.

Ja, några av Blue1 maskinerna har flugits till Arlanda.

Last edited by a moderator:

På Planespotters.net står alle -90'ene som 'Historic' ... mao ute av flåten.

Back