• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

MD-80 (90) i aktiv tjeneste

SpeedbirdConcordeSST

ScanFlyer Blue
Jeg har en venninne som gjerne vil fly med en av disse flytypene.
Noen som vet om det er igjen noen i aktiv tjeneste her i Europa og om for hvem og hvor de flyr?
 
Ellers er USA full av dem ... Delta flyr både DC9-51, MD88, MD90 og snart MD95 (B717). American og Allegiant har store flåter med MD80.
 
På en rekke ruter ut fra både ARN og CPH, skal MD-95 (eller B717
som noen velger å kalle den) tjenestegjøre på SAS-ruter; siden nå
Blue1 har blitt en "in-house SAS-selskap". Hadde bl.a. muligheten til
å velge dem, på en flyvning jeg har senere fra AMS til CPH. Så det
er bare å sjekke i SAS-bookingen, der kommer "KF" opp som selskap
med B717 som flytype - masse muligheter både på våren og sommeren.
 
Ellers har jo Meridiana etter eget utsagn 10 MD-82 igjen i sin flåte. De er basert i Olbia på Sardinia og det er jo et fint utgangspunkt for en tur til spektakulære (og eksklusive) Costa Smeralda. Flyr til/fra mange destinasjoner i fastlands-Italia, pluss en del internasjonale helt nord til London. Codeshare med Air Berlin (Oneworld), Air Malta, Air Moldova, British Airways (Oneworld), Finnair (Oneworld), Iberia (Oneworld) og Royal Jordanian (Oneworld) - ifølge Wikipedia.
 
Back
Top